تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798621
شناسه : 3798621
تاریخ :
پرداخت ۵۰۶۱ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندم‌کار اردبیل اقتصاد ایران: اردبیل - سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ۵ هزار و ۶۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران در استان اردبیل به حسابشان واریز شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ودود ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند خرید تضمینی طی سال‌جاری اظهار کرد: خرید تضمینی گندم ۱۶ خرداد ماه از شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد (مغان) آغاز و ۳۰ شهریور در مرکز و جنوب استان با خرید ۳۷۰ هزار تن به پایان رسید.

وی با بیان اینکه ۳۹ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های استان برای خرید تضمینی راه‌اندازی شده بود، افزود: ۵۰ درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و ۵۰ درصد دیگر هم در سایر شهرستان‌های استان راه اندازی شده بودند که در طول این مدت گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کردند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ضمن پوزش از کشاورزان به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران بیان کرد: با توجه به رقم بالای تولید صورت گرفته و تحویل گندم به مراکز خرید، ملکی، خصوصی و مباشر تسویه حساب کشاورزان با اصل قیمت گندم صورت گرفت که در استان اردبیل رقم ۵ هزار و ۶۱ میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد.

ایرانیان با بیان اینکه در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید گندم، در سال‌جاری گام بلندی در زمینه خودکفایی در تأمین گندم برداشته شد، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری شاهد افزایش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در استان اردبیل بودیم و تمامی کشاورزان استان اردبیل با حرکت جهادی گام مهمی در خودکفایی محصول اساسی گندم و امنیت غذایی کشور برداشتند.