تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3798607
شناسه : 3798607
تاریخ :
لزوم توسعه روابط بین کشورهای حوزه تمدنی زبان و ادبیات فارسی اقتصاد ایران: مشهد- استاد دانشگاه فردوسی مشهد بر لزوم توسعه روابط بین کشورهای حوزه تمدنی زبان و ادبیات فارسی تاکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی زرقانی برپایی مجمع بین‌المللی همکاری‌های علمی- فرهنگی زبان و ادبیات فارسی را اقدام مهم برای تقویت ارتباط میان کشورهای حوزه تمدنی زبان فارسی خواند و اظهار کرد: به کمک این مجمع بین‌المللی قادر به نزدیکی ملت‌های این جغرافیای با یکدیگر خواهیم بود.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: هدف از این برگزاری رویداد، ایجاد ارتباط بین مراکز فرهنگی، علمی و ادبی فعال در زمینه زبان و ادبیات فارسی از سراسر جهان و همچنین گسترش، سامان‌دهی و ارتقای فعالیت‌های کنشگران این عرصه است.

وی درباره انتخاب شهر نیشابور برای میزبانی این رویداد مهم بین‌المللی افزود: نیشابور یکی از فرهنگ‌شهرها است. می‌توان نشست‌های بعدی را در دیگر فرهنگ‌شهرهای قلمرو زبان فارسی برگزار کرد.

زرقانی، تأسیس مجمع بین‌المللی همکاری‌های علمی و فرهنگی زبان و ادبیات فارسی را اتفاقی مهم در عرصه فرهنگ خواند و گفت: هدف از تأسیس این مجمع، ایجاد ارتباط بین کشورهایی است که در حوزه تمدنی زبان و ادبیات فارسی قرار دارند و تألیف قلوب ملت‌ها با یکدیگر است.

استاد دانشگاه فردوسی مشهد با اظهار امیدواری در خصوص تداوم برگزاری این اجلاس درباره سال‌های آینده، افزود: امیدوارم این اجلاس با همین اهداف در دیگر فرهنگ‌شهرها برگزار شود.

وی درباره بهره‌برداری از نتایج این اجلاس در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نیز گفت: بی شک از نتایج برگزاری این اجلاس، می‌توان در دانشگاه‌ها و دیگر مراکز فرهنگی و ادبی بهره‌مند شد.

اجلاس «گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی، زبان فارسی میراث معنوی مشترک» در قالب «هفته گفت‌وگوهای فرهنگی آسیایی» به همت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در چهاردهم و پانزدهم مهرماه جاری و به میزبانی شهر نیشابور برگزار می‌شود. همچنین، هفته گفت‌وگوهای آسیایی از ۱۳ تا ۱۸ مهرماه در نیشابور، مشهد و تهران برگزار خواهد شد.