تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798578
شناسه : 3798578
تاریخ :
یادواره ۱۱ شهید کودک و نوجوان شهرستان فراهان برگزار شد اقتصاد ایران: اراک- یادواره ۱۱ شهید کودک و نوجوان این شهرستان با هدف گرامیداشت روز همبستگی و همدردی با کودکان و نوجوانان فلسطینی برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ابوالقاسم آقازیارتی فرماندار فراهان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: شهرستان فراهان ۱۱ شهید کودک و نوجوان را تقدیم انقلاب کرده است.

وی با اشاره به تفاوت یادواره شهدای کودک و نوجوان با سایر یادواره‌ها ادامه داد: مخاطبان ما کودکان و نوجوانان بودند که با مفاهیمی چون عاشورا آشنا شدند تا با این واقعیت مواجه شوند که اگر در واقعه عاشورا شاهد به شهادت رسیدن نوجوانان و کودکان بوده‌ایم، این موضوع در دفاع مقدس ما نیز روی داده است.

وی با اشاره به اینکه همانند دیگر یادواره‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از اهداف اصلی این یادواره بود، افزود: همچنین تلاش شد با ادبیات خاصی و با استفاده از نمادها و شعرهای هنری، پیام دفاع مقدس را به این نسل منتقل کنیم چراکه نسل کودک و نوجوان همان نسلی است که مدیران آینده کشور از میان آنها پرورش می‌یابند.

فرماندار شهرستان فراهان تصریح کرد: حدود یک سال است که شاهد نسل کشی و کودک کشی در غزه و فلسطین اشغالی هستیم و با برگزاری اینگونه برنامه‌ها، کودکان و نوجوانان مشاهده می‌کنند که چه کودکانی در این گروه سنی به شهادت رسیدند.

وی گفت: این ۱۱ شهید در میان سایر شهدای ما گمنام بودند و بسیاری از مسئولین شناخت زیادی از آنها نداشتند که برگزاری مراسم با حضور تعدادی از خانواده‌های این شهدا، مراسم معنوی را به وجود آورده بود.

یادواره ۱۱ شهید کودک و نوجوان شهرستان فراهان برگزار شد

وی با اشاره به شهادت سید حسن نصرالله و تبریک و تسلیت شهادت وی اظهار کرد: همزمانی این رویداد با برگزاری یادواره شهدا موجب شد تا دانش‌آموزان یکصدا مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل را فریاد زده و یکپارچه برای پیروزی مردم فلسطین دعا کنند.

آقازیارتی ادامه داد: جریان مقاومت و حزب الله با شهید شدن سید حسن متوقف نخواهد شد همانگونه که تاریخ اسلام و جبهه مقاومت این را نشان داده است که با به شهادت رسیدن یک مبارز انقلابی، دلاورمردان دیگری با قدرت و انگیزه بیشتر، این مسیر را ادامه خواهد داد.