تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3798554
شناسه : 3798554
تاریخ :
وقتی «کَکِ» فدراسیون فوتبال برای صدور یک رای ساده نمی‌گزد! اقتصاد ایران: این طور که شواهد نشان می دهد وضعیت بررسی پرونده شکایت پرسپولیس از دروازه بان فصل گذشته اش به سمت مسیری است که طرفین برای به تاخیر افتادن رای زمان بخرند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری آنا: تقریبا نزدیک به ۴ ماه از شکایت باشگاه پرسپولیس بابت فسخ یک طرفه علیرضا بیرانوند گذشته اما همچنان خبری از اعلام رای این پرونده از سوی کمیته وضعیت نیست. سابقه فدراسیون فوتبال و کمیته های رای دهنده آن در امور مختلف گواه این بود که این پرونده هم مسیری مانند قبل را طی می کند و شامل مرور زمان می شود.

تا به حال پرونده ای نبوده که موضوعات تقریبا جنجالی داشته باشد و کمیته های وضعیت بازیکنان، انضباطی، استیناف و یا اخلاق در اسرع وقت به آن رسیدگی کرده باشند و در تایم مناسبی که توقع می رود رای آن اعلام شود تا حداقل برای یک بار هم شده شائبه مسئله دار بودن آراء برطرف شود. با وجود همه نقدها و فشارهایی که به فدراسیون فوتبال برای عدم صدور رای پرونده بیرانوند وارد شده اما کک هیچ کسی در فدراسیون گزیده نمی شود. فرسایشی شدن یک پرونده به نظر برای مسئولان فدراسیون فوتبال اهمیتی ندارد و به همین دلیل این عدم اعلام رای باعث شده تا هر یک از طرفین هر از گاهی به بهانه تکمیل دفاعیات و یا به بهانه به دست آوردن مدرک جدید به دنبال خریدن زمان هستند که البته این مورد بیشتر از سمت علیرضا بیرانوند اتفاق افتاده است.

او به تازگی برای خرید زمان بیشتر شکوایه جدیدی به کمیته وضعیت ارائه کرده و مدعی شده باشگاه پرسپولیس در خصوص پرداختی آپشن و پاداش ها جعل مدرک کرده است. پیگیری خبرنگار آنا از فدراسیون نشان می دهد همین ادعای تازه باعث شده تا رایی که کمیته وضعیت صادر کرده بوده متوقف شود تا دوباره تحقیقات جدید در مورد این ادعا انجام شود.

البته بماند که همین توقف دوباره سوالات زیادی را به وجود می آورد از جمله اینکه اگر واقعا خطایی از سوی باشگاه پرسپولیس رخ داده چطور بازرسان مالی که فدراسیون مدعی آن بود که روی این پرونده در حال کار هستند جلوتر از شکایت بیرانوند به آن پی نبرده اند و اکنون باید با این شکایت جدید تازه این موضوع از زاویه دیگر بررسی شود؟

آیا اگر چنین پرونده ای در سایر کشورهایی که فوتبال برگزار می شود هم جریان داشت برای حل و فصل آن حدود ۴ ماه زمان می برد؟ کمیته وضعیت بازیکنان و در راس آن فدراسیون فوتبال به نظر از اینکه تحت فشار باشند و هر روز انتقادات مختلف را به سمت خود ببینند ناراحت نیستند و به توجه به این موضوع همچنان راه را برای زمان خریدن طرفین باز گذاشته اند. مشخصا هر چه به جلو می رویم رقابت های لیگ و بازی های تیم ملی حساس تر می شود و مشخص نیست چرا رای صادر نمی شود تا هر دو طرف تکلیف خود را بدانند و از آن طرف این قدر شرایط برای خود فدراسیون سخت تر نشود.