تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3798535
شناسه : 3798535
تاریخ :
افغانستانی‌ها: فلسطین، لبنان و حزب الله را تنها نمی‌گذاریم اقتصاد ایران: شماری از علما و فرهیختگان افغانستانی مقیم ایران در تجمعی تأکید کردند خون به ناحق ریخته شده سید مقاومت همانند سیل خروشان ریشه ظلم و ستم را از میان بر خواهد داشت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، جلسه تجمع علما و طلاب، فرهنگیان و فرهیختگان افغانستانی مقیم جمهوری اسلامی ایران در محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و شهادت شهید والامقام سید حسن نصرالله و فرماندهان مقاومت حزب‌الله با حضور جمعی از فرهیختگان، نخبگان و فرهنگیان مهاجر برگزار شد.

«سید جواد وحیدی» مسئول بنیاد فرهنگی و اجتماعی افغانستانی‌های مقیم ایران در ابتدای این نشست به نمایندگی از مهاجرین افغان بیانیه‌ای را قرائت کرد.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است: شهید سید حسن نصرالله بخش جدا ناپذیر از قلوب امت اسلامی است که بسان مشعل فروزان همواره بر تارک تاریخ خواهد درخشید و ازین پس روح تازه و توانایی مضاعف در کاربرد جبهه مقاومت خواهد گردید و دل‌های مالامال از خشم و انتقام جوانان سلحشور را متوجه عرصه رزم و پیکار با دشمنان کوردل خواهد نمود.

امروز جهان اسلام بر این باور است که خون به ناحق ریخته شده سید مقاومت شهید سید حسن نصرالله همانند سیل خروشان ریشه ظلم و ستم را از میان بر خواهد داشت و با انهدام و فروپاشی هیمنه پوشالی رژیم جعلی اسرائیل بیداری امت اسلامی و آزادگان عالم را از رهگذر زنده نگه داشتن مکتب سید مقاومت به ارمغان خواهد آورد.

در بیانیه آمده است: ما ملت مسلمان افغانستان به عنوان بخشی از پیکره امت اسلامی با تاسی از فرامین الهی و آیات قرآن اعلام می‌داریم:

1 - دشمنان زبون و جبهه استکبار بدانند که ما هرگز ملت مسلمان فلسطین و لبنان و حزب الله مقاوم را تنها نگذاشته و با تاسی از رهنمود ولی امر مسلمین مبنی بر ضرورت ایستادگی و حمایت همه مسلمانان از مردم لبنان و حزب الله تا جان در بدن داریم همراه و همگام با ملت فلسطین و لبنان و تمامی آزادگان عالم پرچم مقدس جبهه مقاومت را برافراشته و برای ترویج آرمان شهدا و مکتب سید مقاومت و صیانت از دستاوردهای حزب الله از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم کرد.

2 - دنیای استکبار بداند که با حذف سرداران و مجاهد‌مردانی مانند سید مقاومت نه تنها خللی در اراده جبهه مقاومت پدید نخواهد آمد بلکه با جوشش این خون های مقدس هزاران سید حسن قد برافراشته و راه شهیدان را تحکیم خواهد بخشید. امریکا و ایادی منحوس آن بدانند که به گواهی تاریخ آتش ظلم و ستم پایدار نمانده و با الهام از کلام الهی أَلَیْسَ الصُّبْحُ بِقَرِیبٍ سپیده دم پیروزی مستضعفان بر مستکبران خواهد دمید.

3 - به سران جهان اسلام اعلام می‌داریم که با اعتماد به خدای لایزال از دنباله روی و فرمانبری جهان استکبار دست کشیده و همراه و همگام با امت اسلامی عزت و عظمت جهان اسلام را به عالمیان ابلاغ نمایند.

4 - امت اسلامی و ملل مسلمان بدانند که وحدت و اقتدار اسلامی تنها در سایه نصرت و حمایت یکدیگر میسر خواهد شد و این فساد و انحصار طلبی جز شکست و خزلان پیامدی در بر نخواهد داشت و باشد که با اتحاد و همدلی و پرهیز از پدیده نامیمون ملی گرایی و خود محوری قدرت و اقتدار امت اسلامی تحکیم و توسعه یابد.

در این نشست همچنین «مولوی عبدالرئوف توانا» رئیس بنیاد شهید توانا، نیز با بیان اینکه شهید سید حسن نصرالله یک شخصیت امت شمول و فرمانده شجاع بود گفت: شهید سید حسن نصرالله در راه ساختن امت و ایجاد جبهه واحد در برابر جبهه‌های علیه استکبار، استعمار و استثمار حرکات هدفمند را آغاز کرد و با شهادتش خانه وحدت را میان همه امت تشیع و تسنن تعمیر نمود. شهید نصرالله به جرم دفاع از امت اسلامی، قدس شریف و جبهات غزه و اقصی که اغلباً اهل تسنن هستند به شهادت رسید.

به گزارش آوا، «مولوی یعقوب سامانی» معاونت آموزشی جامعه النور نیز به ایراد سخن پرداخته و گفت: امروز اگر شهید مقاومت سید حسن نصرالله شهید شده یقین کنید که خداوند فیصله بهتری را خواهد کرد چون این سنت الهی است.

وی با بیان اینکه نباید از دشمن اصلی غافل شویم گفت: همیشه فقط علاوه بر اسرائیل، آمریکا را به عنوان دشمن اصلی نیز نام ببریم. آمریکا 85 تن بمب را به اسرائیل هدیه داد جهت اینکه سید مقاومت را به شهادت برساند.

حجت الاسلام «فصیحی غزنوی» نیز تاکید کرد امروز اگر ما می‌خواهیم اسرائیل غاصب را سر جایش بنشانیم باید در کنار همدیگر باشیم و جبهه مقاومت را آنگونه که شایسته یک مجاهد و یک انسان مقاوم است تقویت بکنیم و از حاشیه‌سازی‌ها دور باشیم.

انتهای پیام/.