تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798481
شناسه : 3798481
تاریخ :
سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه در شفت آغاز می شود اقتصاد ایران: شفت- فرماندار شفت گفت: همزمان با سراسر کشور سرشماری عمومی کشاورزی از آبان ماه سال جاری در شهرستان شفت آغاز می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی نقدی ظهر دوشنبه در گفت و گو با رسانه‌ها ضمن تسلیت شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان از اجرای سرشماری کشاورزی در آینده نزدیک خبر داد و اظهار کرد: سرشماری کشاورزی با هدف آمار برداری از عرصه‌ها و ظرفیت‌های حوزه کشاورزی اعم از اراضی کشاورزی زراعی و باغی، سطح زیر کشت، میزان برداشت و عملکرد، ادوات و ماشین آلات کشاورزی و منابع آب و تعداد بهره بردار انجام می‌شود.

فرماندار شفت بیان کرد: بر اساس مرکز آمار ایران از ۱۲ آبان سال جاری به مدت ۴۵ روز همزمان در سراسر کشور سرشماری کشاورزی در شهرستان شفت وارد فاز اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه همه‌ی مؤسسات و دستگاه‌های دولتی موظفند در اجرای سرشماری‌های عمومی همکاری لازم را داشته باشند، افزود: بخش مهم اقتصاد ما را کشاورزی تشکیل می‌دهد و برای برنامه‌ریزی صحیح در این زمینه که با غذا و قوت روزانه مردم ارتباط دارد باید آمار صحیحی در اختیار داشت.

نقدی با اشاره به اینکه امسال با حدود ۳۲ مأمور، سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان شفت انجام می‌شود، تصریح کرد: بر اساس قانون مرکز آمار ایران، سرشماری کشاورزی هر ۱۰ سال یک بار اجرا می‌شود.

وی از کشاورزان و بهره برداران خواست که با مأموران سرشماری کشاورزی شهرستان شفت همکاری لازم را داشته باشند، افزود: بخشداران و دهیاران در آگاهی بخشی به کشاورزان این طرح در جهت ارائه آمار صحیح به آمارگیران در دستور کار قرار دهند.

نقدی مهمترین موضوع پیش از آغاز سرشماری را، تبلیغات و اطلاع رسانی عنوان کرد و گفت: صداوسیما می‌تواند در آگاهی بخشی به مخاطبان این طرح در جهت ارائه آمار صحیح به آمارگیران، نقش مهمی ایفا کند.