تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798406
شناسه : 3798406
تاریخ :
۱۲ هزار واحد مسکونی در زنجان مقاوم‌سازی می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان از معرفی ۱۲ هزار متقاضی مقاوم‌سازی مسکن روستایی به بانک‌های عامل در طول یک سال خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا خواجه‌ای ظهر دوشنبه در نشست خبری به مناسبت روز روستا اظهار کرد: از ۹۰۴ روستای زنجان ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار داریم که همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند.

وی با اشاره به اینکه ۶۰ روستای زیر ۲۰ خانوار هم تهیه طرح هادی انجام شده و ۶۰ روستا هم در لیست مازاد قرار دارد، ابراز کرد: افق طرح هادی روستاها ۱۰ ساله است و تا کنون ۴۶۰ روستا را بازنگری کردیم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه سال گذشته طرح هادی ۱۴۰ روستا بازنگری شد، عنوان کرد: حدود ۱۲۰ روستا هر ساله در فهرست بازنگری قرار می‌گیرد و پارسال ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای بازنگری پیش‌بینی کردیم تا به حل نیازها و توسعه روستا کمک کنیم.

وی میزان اجرای طرح هادی در روستاهای استان زنجان را ۶۴.۵ درصد برشمرد و گفت: ۱۰۰ درصد اعتبارات را جذب کردیم تا بتوانیم طرح‌های هادی را اجرا کنیم.

خواجه‌ای با بیان اینکه در بحث قیر رایگان و آسفالت ریزی انقلابی اتفاق افتاده است، تصریح کرد: امسال سهمیه این بخش را به ۸۲ میلیارد تومان رساندیم و ۱۸۳ روستا آسفالت ریزی شد و سال آینده این عدد را به ۲۰۰ روستا خواهیم رساند.

وی تعدادهای املاک روستایی دارای سند را ۸۰ هزار واحد برشمرد و افزود: در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر نیز نزدیک ۱۰ هزار واحد صدور سند داشتیم که این ارقام دو برابر میانگین کشوری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان زنجان با بیان اینکه برای طرح منظومه روستایی همه بخش‌های استان مورد مطالعه قرار گرفته و دو شهرستان عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: آیت طرح اشتغال و معیشت روستاییان را هدف گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در راستای طرح مقاوم‌سازی واحدهای روستایی ۴ هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات مسکن داشتیم، تصریح کرد: امسال این سهمیه را به ۱۲ هزار فقره تسهیلات رساندیم و اعتبار ابلاغ و به بانک‌ها معرفی شده و ۸ هزار واحد عقد قرارداد صورت گرفته است.

خواجه‌ای با بیان اینکه ۱۵۳ روستا در استان داریم که روی گسل زلزله است، یادآور شد: تلاش داریم واحدهای این مناطق مقاوم‌سازی شود و با محقق شدن اعطای تسهیلات به ۱۲ هزار واحد در مدت یک سال ۱۲ درصد مقاوم‌سازی در استان رشد می‌یابد.

وی ادامه داد: تا کنون ۵۷ درصد واحدهای مسکونی روستایی مقاوم‌سازی شده و با تحقق برنامه امسال این رقم به ۶۹ درصد می‌رسد؛ ضمن اینکه تسهیلات این بخش ۳۵۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۲۰ ساله و سود ۵ درصد است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان زنجان با اشاره به اینکه این نهاد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر تولی‌گری مسکن ملی را دارد، اظهار کرد: علاوه بر این در شهر ابهر نیز یک پروژه مسکن احداث می‌کنیم و پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: یک مشکل اساسی وجود دارد و اگر منابع مالی تأمین نشود پروژه طبق برنامه زمانبندی پیشرفت نخواهد کرد و در این بین نقش آورده متقاضیان تعیین‌کننده است.