تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3798386
شناسه : 3798386
تاریخ :
تقویت زیرساخت های فدراسیون های عضو با حمایت AFC اقتصاد ایران: کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بار دیگر بر عزم خود برای تقویت فدراسیون‌های عضو تأکید کرد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) بار دیگر بر عزم خود برای تقویت فدراسیون‌های عضو (MAS) و انجمن‌های منطقه‌ای (RAS) تأکید کرد و در دومین نشست مجازی کمیته توسعه AFC، چندین تصمیم مهم به تصویب رسید.

«یاسر المسیحل»، رئیس کمیته توسعه، از موفقیت‌های برنامه‌های توسعه‌ای AFC قدردانی کرد و بر تلاش‌های مستمر برای ارائه راه‌حل‌های متناسب با نیازهای اعضای کنفدراسیون تأکید کرد.

یکی از مهم‌ترین تصمیمات، تصویب مقررات جدید برای برنامه توسعه AFC در دوره ۲۰۲۵ تا ۲۰۲۸ بود که بر اساس آن، بودجه انجمن‌های منطقه‌ای از ۲۵۰ هزار دلار به ۵۰۰ هزار دلار در سال افزایش خواهد یافت.

کمیته همچنین چالش‌های مختلفی که برخی فدراسیون‌های عضو در درخواست برای برنامه توسعه AFC با آن مواجه هستند، مورد بررسی قرار داد. از جمله این چالش‌ها می‌توان به محدودیت‌های نیروی انسانی و مالی اشاره کرد.

کمیته توسعه بر تعهد خود به حمایت از تمامی اعضای AFC تأکید کرد و به اهمیت استفاده بهینه از بودجه‌های بلا استفاده در طول سال پرداخت. همچنین معافیت‌هایی برای ۶ فدراسیون از برخی مقررات برنامه توسعه AFC تصویب شد تا این فدراسیون‌ها بتوانند از بودجه‌های موجود استفاده کنند.

کمیته توسعه همچنین مأموریتی به اداره AFC داد تا مشخص کند کدام فدراسیون‌ها می‌توانند از معافیت‌های اضافی بهره‌مند شوند. این تصمیمات نشان‌دهنده تلاش AFC برای ارائه راه‌حل‌های سفارشی به اعضای خود است.

در این نشست، اعلام شد که ۳۷ فدراسیون عضو برای دریافت بودجه از برنامه توسعه AFC در زمینه استادیوم‌ها درخواست داده‌اند و نزدیک به ۲۰ میلیون دلار برای این برنامه در سال ۲۰۲۴ تخصیص یافته است. همچنین، ۳۷ فدراسیون دیگر برای برنامه‌های (Kick-Off, Pass, Volley) درخواست کرده‌اند که تا کنون بیش از ۹ میلیون دلار برای آن‌ها تصویب شده است.

کمیته توسعه همچنین اعلام کرد که ۱۹ فدراسیون از برنامه توسعه AFC در بخش (Advantage) بهره‌مند شده‌اند و ۱۲ فدراسیون دیگر نیز از برنامه (Extra-Time) حمایت خواهند شد که برای هر دو برنامه در مجموع بیش از ۳ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ تأمین شده است.

علاوه بر این، تأیید شد که تمامی پنج انجمن منطقه‌ای نیز برای دریافت بودجه از برنامه توسعه AFC درخواست داده‌اند و نزدیک به ۲ میلیون دلار در سال ۲۰۲۴ به آن‌ها اختصاص یافته است.

کمیته توسعه به تأثیر مثبت برنامه‌های آموزشی AFC نیز اشاره کرد. از زمان آخرین نشست، AFC دوره «گواهینامه رهبری فوتبال» را راه‌اندازی کرده که در نوامبر ۲۰۲۳ با حضور ۱۹ شرکت‌کننده به پایان رسید و ۳۶ نفر دیگر نیز تا پایان سال جاری فارغ‌التحصیل خواهند شد.

در مجموع، ۱۳۷ شرکت‌کننده دوره «گواهینامه حفاظت از کودکان در فوتبال» را به پایان رسانده‌اند و ۲۹۶ نفر دیگر نیز در دوره «مدیریت و اداره فوتبال» ثبت‌نام کرده‌اند.

تمامی این تصمیمات باید به تأیید کمیته اجرایی AFC برسد تا اجرایی شوند.