تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3798373
شناسه : 3798373
تاریخ :
تحولی نوین در درمان آسیب‌های نخاعی: دارویی که ورم سلول‌های عصبی را کاهش می‌دهد اقتصاد ایران: تحقیقات جدید نشان می‌دهد که یک داروی خاص می‌تواند ورم سلول‌های عصبی را در موش‌ها کاهش دهد و به بهبود جراحت‌های نخاعی کمک کند. این یافته‌ها می‌تواند نویدبخش روش‌های جدید درمانی برای آسیب‌های نخاعی در انسان باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ساینس نیوز،در یک مطالعه‌ی جدید که به بررسی آسیب‌های نخاعی پرداخته، محققان موفق به کشف این موضوع شدند که مصرف دارویی به نام بومیتانید (Bumetanide) می‌تواند ورم ناشی از جراحت‌های نخاعی را در موش‌ها کاهش دهد. این تحقیق که در تاریخ ۲۵ سپتامبر در نشریه Science Translational Medicine منتشر شده، نشان می‌دهد که سلول‌های عصبی موش‌ها پس از آسیب نخاعی دچار ورم و بزرگ‌شدگی می‌شوند. برخی از این نورون‌ها برای مدت زمان طولانی‌تری به طور غیرطبیعی متورم باقی می‌مانند و در نهایت می‌میرند.

جزئیات تحقیق:

بو چن، دانشمند علوم عصبی در دانشگاه پزشکی تگزاس، توضیح می‌دهد که تا پیش از این جزئیات مربوط به زمان و میزان تورم نورون‌ها پس از جراحت نخاعی مشخص نبود. محققان با استفاده از فناوری‌های نوین مانند مهندسی ژنتیک و یادگیری ماشین، توانستند تصویربرداری دقیقی از بیش از ۳۰ هزار نورون در بافت نخاعی موش‌ها انجام دهند.

در این مطالعه مشخص شد که نورون‌های مسدود کننده (که فعالیت نورون‌های دیگر را مهار می‌کنند) به سرعت متورم می‌شوند، در حالی که نورون‌های تحریکی (که فعالیت نورون‌های دیگر را افزایش می‌دهند) به مدت طولانی‌تری متورم می‌مانند. با استفاده از بومیتانید، محققان شاهد کاهش تورم و مرگ سلولی ناشی از آن بودند. موش‌هایی که این دارو را دریافت کرده بودند، توانایی بهتری در حرکت پاهای خود داشتند.

این تحقیقات به اهمیت تورم نورون‌ها در جراحت‌های نخاعی اشاره دارد، اما نیاز به تحقیقات بیشتری برای تعیین اثرات این دارو در انسان‌ها وجود دارد. به گفته چن، این یافته‌ها ممکن است به توسعه درمان‌های جدید برای آسیب‌های نخاعی در آینده منجر شود.