تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798337
شناسه : 3798337
تاریخ :
مرکز کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا در شاهرود فعال است اقتصاد ایران: شاهرود_ رییس اداره بهزیستی شاهرود از فعالیت مرکز کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا در این شهر خبر داد و گفت: این مرکز ظرفیت پذیرش ۵۰ نفر را دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حسن غربا ظهر دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با موضوع هفته ملی ناشنوایان به میزبانی اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه مرکز کودک و خانواده کم شنوا و ناشنوا در شاهرود فعال است، ابراز داشت: این مرکز می‌کوشد تا خدمات لازم را به افراد تحت پوشش ارائه دهد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این مرکز ظرفیت پذیرش پنجاه نفر را دارد، افزود: گفتار درمانی، کلاس‌های آموزشی و آموزش شنیداری به افراد تحت پوشش ارائه می‌شود.

رئیس اداره بهزیستی شاهرود بابیان اینکه ۷۷۶ کم شنوا و ناشنوا تحت حمایت بهزیستی شاهرود هستند، ابراز داشت: این افراد خدمات توانبخشی و توان پزشکی دریافت می‌کنند.

غربا بابیان اینکه موضوع مشکلات شنوایی در بدو تولد ۵۰ تا ۶۰ درصد قابل درمان است، تصریح کرد: به این منظور غربالگری و مشاوره ژنتیک برای نوزادان در شاهرود انجام می‌گیرد تا با تشخیص به موقع و مداخله این معلولیت‌های مرتبط با شنوایی درمان شود.

وی افزود: ۹ دانشجو با مشکلات شنوایی طی یکسال گذشته از خدمات شهریه دانشجویی بهزیستی بهره مند شدند و به دانش آموزان معلول نیز خدمات لازم ارائه می‌شود.