تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3798311
شناسه : 3798311
تاریخ :
درگیری پلیس کراچی با معترضان مقابل کنسولگری آمریکا اقتصاد ایران: تظاهرات گسترده در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله، در مقابل کنسولگری آمریکا در کراچی توسط پلیس پاکستان به خشونت کشیده شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، تظاهرات گسترده در واکنش به شهادت سید حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان در شهر کراچی پاکستان با دخالت پلیس به خشونت کشیده شد.

این واقعه عصر روز یکشنبه زمانی رخ داد که معترضان قصد داشتند با عبور از موانع به سمت کنسولگری آمریکا در کراچی حرکت کنند.

پس از تایید ترور دبیرکل حزب‌الله، اعتراضات در شماری از شهرهای پاکستان به وقوع پیوست. در کراچی، هزاران نفر شامل زنان و کودکان به خیابان‌ها آمدند و علیه رژیم صهیونیستی و آمریکا شعار دادند.

پلیس کراچی اعلام کرد که این تظاهرات توسط گروه مذهبی-سیاسی «مجلس وحدت مسلمین» سازماندهی شده بود.

پلیس با قرار دادن کانتینرها در مسیر منتهی به کنسولگری تلاش کرد تا از عبور معترضان جلوگیری کند، اما تلاش معترضان خشمگین برای برداشتن موانع و حرکت به سمت کنسولگری، باعث درگیری با پلیس شد.

تصاویر منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد پلیس برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی استفاده کرده و معترضان نیز با پرتاب سنگ به پلیس واکنش نشان دادند.

مجلس وحدت مسلمین در بیانیه‌ای، برخورد پلیس با معترضان را «شرم‌آور» توصیف کرده و نهادهای امنیتی را به جانبداری از آمریکا و اسرائیل متهم کرد.

انتهای پیام/.