تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3798265
شناسه : 3798265
تاریخ :
اجازه فعالیت معدنی در حریم مجموعه جهانی تخت جمشید را نمی‌دهیم اقتصاد ایران: شیراز-مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس با اشاره به فعالیت یک معدن در حریم مجموعه جهانی تخت جمشید گفت: اجازه هیچ فعالیت معدنی و استخراج خاک در حریم تخت جمشید را نمی‌دهیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ثابت اقلیدی با تقدیر از دادستان عمومی و انقلاب مرودشت برای صدور حکم توقف فعالیت کارخانه سنگ‌شکن و معدن شن و ماسه متعلق به شهرداری مرودشت گفت: فعالیت این معدن در حریم تخت جمشید و کوه رحمت است و با توجه به حساسیت‌های موجود و ضوابط میراث‌فرهنگی همه مجوزهای صادر شده در خصوص فعالیت این معدن بازبینی می‌شود.

وی بابیان اینکه کوه رحمت در عرصه و حریم محوطه میراث جهانی تخت جمشید قرار دارد و دارای سه حریم مشخص است، ادامه داد: این معدن که متعلق به شهرداری مرودشت است در حریم درجه ۲ تخت جمشید فعال شده و فعالیتش باید متوقف شود.

ثابت اقلیدی افزود: باستان‌شناس‌ها و فعالان میراث‌فرهنگی معتقدند معدن‌کاوی در کوه رحمت علاوه بر آنکه منظر تاریخی این اثر را از بین می‌برد، به از بین رفتن محوطه‌های باستانی در دامنه آن نیز منجر می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی فارس تصریح کرد: چون این معدن در حریم درجه ۲ تخت جمشید قرار گرفته است، به جز فعالیت معدن‌کاوی حتی درختکاری و ساخت و ساز نیز در آن ممنوع و دارای ضوابط خاص است.