تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3798186
شناسه : 3798186
تاریخ :
عملیات طالبان علیه داعش؛ تروریست‌ها از پاکستان آمده بودند اقتصاد ایران: سخنگوی حکومت طالبان اعلام کرد طی عملیات ویژه به مخفیگاه داعش عاملان حملات اخیر در مناطق مختلف افغانستان از جمله بامیان بازداشت شدند. این تروریست‌ها از پاکستان آمده بودند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در اطلاعیه‌ای اظهار داشت در یک سلسله عملیات در کابل و ننگرهار عاملین حمله به کارمندان دادگستری افغانستان و نیز گردشگران خارجی در بامیان بازداشت شده‌اند.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، از مخفیگاه طراح این حملات، یک تبعه تاجیکستانی که قصد حمله انتحاری داشت نیز بازداشت شده است.

مجاهد در این اطلاعیه افزود: در تحقیقات مشخص شد که مهاجمان به کارمندان ریاست «تعقیب و نظارت بر فرامین»، از یک کمپ آموزشی شاخه داعش خوراسان در «مستونگ» بلوچستان به افغانستان آمده بودند.

وی اضافه کرد در پی عملیات‌های دیگر در کابل و فاریاب نیز دو نفر از اعضای داعش کشته و تعداد زیادی نیز بازداشت شدند.

مجاهد تصریح کرد در میان این بازداشتی‌ها نیز افرادی هستند که به تازگی از کمپ آموزشی شاخه داعش خوراسان از بلوچستان پاکستان وارد افغانستان شده‌اند.

سخنگوی حکومت طالبان خاطرنشان کرد: پس از نابودی داعش توسط نیروهای ویژه امارت اسلامی، سران و اعضای باقی‌مانده شاخه داعش خواراسان، با کمک برخی سازمان‌های استخباراتی، به بلوچستان و خیبر پختونخوا منتقل شدند و در مراکز و کمپ‌ها مشغول آموزش هستند.

وی ادامه داد: از این مراکز جدید هم در افغانستان و هم در دیگر کشورها حملاتی انجام می‌دهند و همچنین در بلوچستان و خیبرپختونخوا علمای دینی و اعضای گروه‌های دینی، مذهبی و سیاسی را هدف قرار می‌دهند و در برخی موارد نیز از آنها برای اهداف شوم خودشان استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/.