تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3798153
شناسه : 3798153
تاریخ :
پرونده "جهان صنعت" در دادگاه مطبوعات بررسی شد اقتصاد ایران: دادگاه رسیدگی به پرونده محمدرضا سعدی؛ مدیرمسئول روزنامه "جهان صنعت" با حضور اعضای هیئت منصفه دادگاه‌ مطبوعات در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، اکبر نصراللهی؛ سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی اظهار کرد: آقای محمدرضا سعدی؛ مدیرمسئول روزنامه جهان صنعت، به اتهام «تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» بر اساس اعلام جرم دادستان عمومی و انقلاب تهران، در تاریخ 26 فروردین 1403 محاکمه شد.

وی ادامه داد: در بخشی از مطلب منتشر شده در روزنامه جهان صنعت با تیتر «بمباران رسانه‌ای بازارها»، که چند روز پس از حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق و همزمان با پاسخ ایران به این رژیم در عملیات وعده صادق منتشر شد، آمده است: «ایران زمانی می‌توانست اسرائیل را با موشک‌ها و پهپادهای پیشرفته‌اش نابود کند که تیمی کارآمد و مستقل بر کرسی‌های سیاست خارجی و سیاست‌گذاری اقتصادی کشور تکیه می‌زدند. در غیر این صورت، زرادخانه‌های ایران پر از تسلیحاتی است که توانایی این کار را دارند، اما شکنندگی بازار بورس و آسیب‌پذیری بازار ارز و طلای کشور باعث ناکارآمدی قدرت نظامی چشمگیر ایران می‌شود.»

سخنگوی هیئت منصفه دادگاه‌های سیاسی و مطبوعاتی افزود: اعضای هیئت منصفه پس از شنیدن دفاعیات و بحث و بررسی، با اکثریت آرا آقای محمدرضا سعدی را مجرم اما مستحق تخفیف دانستند.

نصراللهی در پایان گفت: رأی دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامی آقای محمدرضا سعدی که به ریاست قاضی جواهری در شعبه یک دادگاه کیفری یک برگزار شد، متعاقباً صادر خواهد شد.

انتهای پیام/