تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3798051
شناسه : 3798051
تاریخ :
جاده واقعیت افزوده اپل احتمالاً به عینک‌های هوشمند پیشرفته منتهی می‌شود اقتصاد ایران: طبق گزارش‌ها، به‌نظر می‌رسد اپل قصد دارد پروژه‌ی ساخت عینک واقعیت افزوده‌ی خود را که قبلاً متوقف شده بود، بار دیگر ادامه دهد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اپل در رویداد WWDC23 اولین محصول خود در حوزه‌ی واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده را با نام ویژن پرو معرفی کرد. اکنون با گذشت بیش از یک سال از آن زمان، متا عینک واقعیت افزوده‌ی Orion را رونمایی کرده است. هرچند محصول متا هنوز در حد نمونه‌ی اولیه به‌حساب می‌‌آید، اما باعث شد بسیاری فکر کنند که اپل چه برنامه‌هایی برای محصولات آینده‌اش در این حوزه خواهد داشت.

مارک گرمن از بلومبرگ می‌گوید اپل به بازبینی رویکرد خود نسبت به هدست‌ها فکر می‌کند. یکی از گزینه‌های احتمالی این است که غول فناوری اهل کوپرتینو نسخه‌ی ارزان‌تر ویژن پرو را با نام ویژن ایر (Vision Air) تولید کند که از نمایشگرهای ضعیف‌تر و مواد ارزان‌تر نسبت‌ به ویژن پرو ساخته می‌شود. همچنین، نسل دوم ویژن پرو با ویژگی‌هایی مثل تراشه‌ی M5 و هوش مصنوعی در دست توسعه قرار دارد.

یکی دیگر از گزینه‌های اپل، ساخت نسخه‌ای از ویژن پرو است که به گوشی آیفون وابسته باشد. این محصول با حذف پردازنده و باتری، وزن کمتری خواهد داشت. اگرچه ایده‌ی مذکور می‌تواند به کاهش قیمت هدست واقعیت مجازی بعدی اپل منجر شود، امکان دارد برای کاربران جذاب نباشد؛ زیرا آیفون درمقایسه‌با ویژن پرو باتری بسیار کوچک‌تری دارد.

اپل همچنین در حال بررسی محصولات جدیدی مانند ایرپادهای پیشرفته و عینک‌های هوشمند مشابه متا Ray-Ban است. این محصولات به دوربین، میکروفون و هوش مصنوعی مجهز خواهند بود تا کاربر بتواند اطلاعات را از محیط اطراف دریافت کند. همچنین، نسخه‌ای از هدفون اپل که از دوربین بهره می‌برد، مراحل ساخت را طی می‌کند.

مقالات مرتبط:
  • طبق گزارش بلومبرگ، اولین عینک هوشمند اپل به‌این‌زودی‌ها عرضه نمی‌شود
  • اپل احتمالاً عینک هوشمند برای رقابت با متا ری‌بن می‌سازد

رؤیای اصلی اپل، ساخت عینک‌های واقعیت افزوده‌ و قراردادن تمام قطعات مورد نیاز در فریم عینک است. این پروژه به‌دلیل چالش‌های فنی متوقف شده بود، اما باتوجه‌به اینکه متا قصد دارد طی سه سال آینده عینک‌های Orion را عرضه کند، شاید اپل پروژه‌ی متوقف‌شده‌ی خود را ادامه دهد.

اگرچه محصولات متا و اپل در حوزه‌ی واقعیت ترکیبی و واقعیت افزوده در مراحل ابتدایی قرار دارند، می‌توانند این بازارها را متحول کنند. ظاهراً در سال‌های آینده باید منتظر رقابت شدیدی بین دو شرکت متا و اپل باشیم.