تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3798050
شناسه : 3798050
تاریخ :
ریزر اولین لپ‌تاپ با فناوری Thunderbolt Share اینتل را معرفی کرد؛ انتقال فوق‌العاده سریع اطلاعات بین کامپیوترهای ویندوزی اقتصاد ایران: لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری Blade 18 ریزر به فناوری اتصال سریع تاندربولت اینتل مجهز شده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

ریزر اعلام کرد که فناوری Thunderbolt Share اینتل به همه‌ی لپ‌تاپ‌های سری جدید Blade 18 خواهد آمد. این فناوری اولین‌بار در می ۲۰۲۴ (اردیبهشت و خرداد) توسط اینتل به‌عنوان راه‌حلی برای اتصال فوق‌العاده‌سریع کامپیوترهای ویندوزی معرفی شد.

برند ریزر یکی از سازندگان پیشرو بهترین لپ‌ تاپ‌ های گیمینگ شناخته می‌شود و محصولات پریمیوم آن معمولاً جدیدترین نوآوری‌ها را با خود به‌همراه دارند. کنفرانس RazerCon 2024 هم‌اکنون در هامبورگ آلمان در حال برگزاری است و این شرکت بسیاری از سخت‌افزارها، نرم‌افزارها و به‌روزرسانی‌های جدید را به‌نمایش می‌گذارد.

دو لپ تاپ که با کابل به هم وصل شده اند
Thunderbolt Share
Razer

به‌نظر می‌رسد Thunderbolt Share سریع‌ترین و راحت‌ترین شیوه برای به اشتراک‌گذاری فایل، ارتباط دستگاه‌ها و لوازم جانبی مانند کیبورد، مانیتور و ماوس محسوب می‌شود و پهنای باند دوطرفه‌ی آن به ۸۰ گیگابیت‌برثانیه می‌رسد؛ البته به‌شرطی که درگاه تاندربولت ۴ یا ۵ در هر دو طرف وجود داشته باشد. Thunderbolt Share نرم‌افزار اختصاصی اینتل است که مجوز استفاده از آن به تولیدکنندگان لپ‌تاپ، کامپیوترها و لوازم جانبی ارائه می‌شود.

برای استفاده از فناوری Thunderbolt Share، حداقل یکی از سیستم‌ها باید گواهی آن را داشته باشد. بنابراین لپ‌تاپ Razer Blade 18 را می‌توان به هریک از بهترین لپ‌ تاپ‌ های ویندوزی مجهز به درگاه تاندربولت ۴ یا ۵، یا از طریق داک تاندربولت، متصل و از امکانات Thunderbolt Share استفاده کرد.

لپ تاپ razer blade 18 2024
Razer Blade 18 2024
Razer

بسیاری از گیمرها دوست دارند که راهنماها، نقشه‌ها و موارد دیگر را روی مانیتور جداگانه‌ای باز نگه دارند، اما اجرای نرم‌افزار اضافی می‌تواند سرعت اجرای بازی را کاهش دهد. با Thunderbolt Share می‌توانید دو کامپیوتر را بدون مشکل و به‌طور همزمان روی یک میز مدیریت کنید؛ یکی برای گیمینگ و دیگری برای نرم‌افزار پشتیبانی.

مقالات مرتبط
  • با Thunderbolt Share اینتل، دو کامپیوتر می‌توانند ازطریق کابل USB یک‌دیگر را کنترل کنند
  • اولین کابل Thunderbolt 5 دنیا با پشتیبانی از شارژ ۲۴۰ وات و قیمت منطقی عرضه شد

اینتل برندهای Acer، لنوو، MSI و ریزر را به‌عنوان تولیدکنندگان لپ‌تاپی که از Thunderbolt Share استفاده می‌کنند، معرفی کرده است. Belkin ،Kensington ،OWC و Plugable نیز به‌عنوان توسعه‌دهندگان این برنامه یاد شده‌اند.

لپ‌ تاپ ریزر مدل Blade 18 2024، از پردازنده‌ی اینتل Core i9-14900HX، گرافیک لپ‌تاپی RTX 4090 انویدیا، ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت رم و یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند. طبق بررسی ویندوزسنترال، این دستگاه می‌تواند «تقریباً هر بازی‌ای را به‌راحتی در تنظیمات Ultra اجرا کند.»

لپ‌تاپ گیمینگ ریزر دارای درگاه‌های USB-C از نوع تاندربولت ۵ است. قیمت‌ لپ تاپ ۱۸ اینچ Razer Blade 18 از ۲٬۸۰۰ دلار شروع می‌شود و در کانفیگ‌های بالاتر افزایش می‌یابد.