تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3798004
شناسه : 3798004
تاریخ :
مادران انتقال دهنده مکتب مقاومت به فرزندان هستند اقتصاد ایران: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: انتقال دهنده مکتب مقاومت به فرزندان، مادران هستند و در نگاه جدید غرب زنان به عنوان برده‌های اقتصاد نوین غرب محسوب می‌شوند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مجتمع فرهنگی آموزشی زینبیه معصومه (س) که دیروز برگزار شد، با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و دیگر شهدای حمله تروریستی رژیم صهیونیستی گفت: به روح بلند امام خمینی‌(ره) که به این سرزمین حیات بخشیدند، درود می‌فرستیم. سید مقاومت یکی از پرورش یافتگان و نمادهای این مکتب بود. واقعیت این است که دنیا، دنیای بی رحمی است، آنچه در ضاحیه اتفاق افتاد و فرو ریختن ۸۵ تن مواد منفجره و ده‌ها موشک برای خاموش کردن یک صدا و البته یک مکتب، بی‌رحمی دنیا را نشان می دهد. این یک وجه خشونت بود و وجه دیگر آن خروارها بمب فرهنگی است که بر جوانان ما می‌ریزند تا نسل را خاموش کنند،«وَیُهْلِکَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ» را نشانه رفتند.

وی با بیان اینکه ما امروز عزادار از دست دادن عمار انقلاب هستیم، اظهار کرد: یادمان باشد پلیدی که فرمانده این جریان است، در سازمان ملل گفت ۴۰ هزار تروریست را در غزه کشته و به دنبال صلح است، ۴۰ هزار تروریست یعنی اگر زن و کودکی در راستای دین، مذهب و نفی نظام سلطه باشد، از منظر نظام سلطه تروریست است. در ۵۹ دقیقه نطق پلید نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل بارها امریکایی‌ها ایستادند و او را تشویق کردند، در این منطق اگر همراه آن‌ها شدیم و به منجلاب غرب فرو افتادیم، می‌توانیم یک شهروند باشیم، در غیراین‌صورت تروریست هستیم و باید کشته شویم و این‌ها تابعین شیطان هستند.

طهرانچی با تأکید بر اینکه اکنون در یک پیچ تاریخی مهم قرار داریم، گفت: دشمنان به دو گونه انسان‌ها را می‌کشند یا با اسلحه یا با تیرهای فرهنگی، خداوند می‌فرماید: «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ لِیُذِیقَهُمْ بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ»، یعنی (فساد، در خشکی و دریا بخاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند آشکار شده است؛ خدا می‌خواهد نتیجه بعضی از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید بازگردند!) نماد ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَالْبَحْرِ، آن چیز است که در جنوب ضاحیه اتفاق افتاد و آن چیز که در خیابان‌های تهران می‌بینیم. این بچه‌ها هم کشته‌های این نبرد سهمگین هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مکتب مقاومت، مکتب اسلحه نیست. اساساً پشتوانه مکتب، فکر و اندیشه است. خداوند می‌چشاند کاستی‌ها و آنچه که ما خلق کردیم را به خود ما، باشد که برگردیم. به کجا برگردیم غیر از قرآن؟ قرآنی که اهل بیت نگه‌دار و نگاهبانش هستند، ما باید برگردیم. لازمه این برگشت داشتن کانون‌های تفکر است. غرب ساختارسازی کرده است و نمی‌شود برآنها شوریده گرفت. چرا دولت‌ها در جهان اسلام نمی‌توانند با ملت‌ها همراهی کنند، چون ساختارها برآمده از غرب است و مناسباتی را ایجاد کرده است که این مناسبات ظاهری زیبا، اما باطنی همراه ساز دارد. سازمان ملل، شورای امنیت و ... همگی ساختار غرب است. در مفهوم دانشگاه هم باید دقت کنیم و ساختارهایی بسازیم که این ساختارها دست ساخته‌های برگرفته از مکتب خودمان باشد که بتواند ما را برای مقابله مسلط کند.

وی ادامه داد: دانش خانواده، موضوع خانواده و موضوع زن اساساً از مفاهیمی است که غرب برای به اسارت کشیدن بشر امروز و از بین بردن فرهنگ‌ها روی آن حساب کرده است. برای همین به کشته شدن زن و کودک در غزه می‌گوید کشتن تروریست! اگر سید مقاومت، فقط یک مکتب نظامی و یک ارتش راه انداخته بود، امکان نداشت کشته شود. اینکه رژیم صهیونیستی اینگونه می‌تازد نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران به رهبری مقام معظم رهبری توانسته یک مکتبی را که عمارش سید حسن نصرالله باشد، ایجاد کند.

طهرانچی با تأکید بر اینکه زن و خانواده، کانونی‌ترین موضوع است، گفت: در نگاه جدید غرب زن به عنوان برده‌های اقتصاد نوین غرب محسوب می‌شود. برای اینکه این اتفاق بیفتد و بتوانند انسان را اسیر کنند، باید روی زن سرمایه‌گذاری کرده و او را از مدار تربیت کردن و تفکرسازی خارج کنند. هوش مصنوعی وقتی کارآمد است و می‌تواند قوه تفکر را بگیرد که مادر را حذف کنند، چون مادر، زبان مادری و تفکر را منتقل می‌کند و اگر مادر را حذف کردند، می‌توانند بچه را در مهد هوش مصنوعی به عنوان برده بدون تفکر در اختیار بگیرند. مکتب مقاومت از مردان منتقل نمی‌شود، بلکه انتقال دهنده مکتب مقاومت به فرزندان، مادران هستند. به همین دلیل از سوی نظام سلطه مورد هجمه قرار گرفتند. واقعیت این است که غرب اگر همه مردان را بکشد، اما نتواند مادران را در اختیار بگیرد، باز فرزندانی در مکتب مقاومت پرورش می‌یابند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: اینکه غرب به زن به عنوان هسته مرکزی فرهنگ و تمدن حساب کرده و می‌خواهد القائات خود را در تربیت وارد کند، واضح بوده و در آن شکی نیست.مقاومت، صرفاً دعوای سرزمین نیست، چرا الان پس از ۷۰ سال حاد شده است؟ دعوا، دعوای فرهنگ است و تنها فرهنگی که در جریان غالب غرب مقاومت می‌کند، پرچمی است که رهبر عزیز ما در دست گرفته و از خداوند طول عمر با عزت برای ایشان مسئلت می‌کنیم. وقتی با سیدحسن نصرالله مواجه می‌شدیم، تبعیت ایشان از مقام معظم رهبری را با همه وجود درک می‌کردیم.

وی خاطرنشان کرد: ما در دانشگاه باید به گونه‌ای دیگر به یک مفهوم نگاه کنیم، ما در دانشگاه آزاد اسلامی یک گروه کشوری و دریچه‌ای به نام «دانش خانواده» داریم، در این گروه مانند دیگر گروه‌ها نمی‌توان کار کرد. یک پشتوانه و کانون اندیشه و محل تربیت مربی می‌خواهد. موضوع خانواده و تربیت جنسی موضوعی نیست که برگرفته از علم غرب بشود آن را حل کرد. خداوند می‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنْ جَاءَکُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَیَّنُوا أَنْ تُصِیبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَی مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِینَ» تبیین با حرف نیست، بلکه دوگانه علم و حکمت است. حکمت را از معارف دین می‌گیریم و ارزش عمل نزد خداست، پس با حکمت می‌توانیم جهت گیری را درست کنیم، احسان به پدر و مادر یک امر حکمی است، نه علمی. به همین دلیل در غرب پدر و مادر نسبت به فرزندانشان ولایتی ندارند. حکمت اعمالی است که نزد خداوند حسنه است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: ما باید بازگشت به قرآن کریم داشته باشیم و در تربیت قرآنی همه استادانی که قرار است واسطه علمی دانش خانواده شوند، باید به اینجا بیایند (مجتمع فرهنگی آموزشی زینبیه معصومه (س)) و کار علمی کنند. نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران هم باید حمایت جدی از این مجموعه داشته باشد. واقعیت این است که ما نمی‌توانیم بدون دانش پیچیده شده در حکمت، روش خلق کنیم، به همین دلیل حفظ قرآن، مأنوس شدن با قرآن، تفسیر و تدبر در قرآن و رسیدن به این معارف بلند، لازمه راه است.

طهرانچی در بخش دیگری از سخنان خود با گرامیداشت یاد و خاطره مرحوم «محمدعلی مدد» واقف زمین مجموعه فرهنگی آموزشی زینبیه معصومه (س) اظهار کرد: موضوع وقف یک سنت حسنه در اسلام است. متأسفانه بعضی از کسانی که عهده‌دار مسئولیتی می‌شوند، نگاه جدی به وقف ندارند. در مسأله وقف، اجرای نیت واقف از امور شرعی است و کسی تولیت موقوفه‌ای می‌شود، باید پایبند به شرایط وقفی که واقف اعلام می‌کند، باشد. مسلماً هر چه خلاف آن عمل شد، باید عندالله پاسخگو بود. از اینکه امروز این نیت واقف را توانستیم پیاده سازی کنیم، خدا را شاکرم. باید بدانیم کانون‌های تربیت وقتی «أُسِّسَ عَلَی التَّقْوَی» باشد، خداوند تأثیر آن را تضمین می‌کند، مکان تربیت در اثرگذاری تربیتی مهم است، خدا را شاکریم که این موقوفه امروز با همت دوستان در جهت نیت واقف قرار گرفته است.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت اساتید وقفی گفت: بنده زمانی که توفیق حضور در آستان قدس رضوی را داشتم، به مرحوم شهید رئیسی «خادم امام رضا(ع) وقف خدمت» را مطرح کردم، یعنی یک معلم می‌تواند چند ساعت از تدریس خود را به عنوان خدمت به امام رضا(ع) وقف کند، این ایامی که در آن قرار داریم، روزهایی است که حضرت معصومه (س) به قم آمدند، اگر چه حضور ایشان طولانی نبود و ۱۹ روز بیشتر در آنجا حضور نداشتند، اما حضور پر برکت فرزند اهل بیت که خواهر امام رضا(ع) و عمه امام جواد (ع) هستند، باعث شد که شهر قم حول محور ایشان عالمه و عالم‌های بسیاری را بپروراند. مجتمع فرهنگی آموزشی زینبیه معصومه (س) نیز می‌تواند وقف خدمت حضرت معصومه (س) را راه‌اندازی کند و برخی از اساتید علاقه‌مند به عنوان اساتید وقف خدمت در اینجا حضور یابند و سنت وقف علم را احیا کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: واقعیت این است که وقف، توسعه پیدا نمی‌کند، اگر عمل به نیت واقف نباشد. ان‌شاءالله این کانون فرهنگی تربیتی بتواند پشتوانه درس دانش خانواده برای همه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی باشد. دانشجویان ما درس دانش خانواده را طی ۲ واحد می‌گذرانند و دانشجویان خانم می‌توانند درس پیشرفته آن را در مکتب اهل بیت(ع) در اینجا و در کنار قرآن، حدیث و تربیت معنوی داشته باشند.

طهرانچی خاطرنشان کرد: امروز محوری‌ترین وظیفه برای ما توجه، حمایت و ورود برای تقویت مکتب مقاومت به هر نحوی که می‌توانیم، است. هیچگاه رزمندگان سلاح خود را زمین نگذاشتند، مگر اینکه در پشت جبهه، پشتوانه سازی خود را از دست دادند. پشتوانه سازی فرهنگی مهمترین نکته است. مالک اشتر مذاکره کننده محکم، مسلط، آشنا به سیاست، آشنا به جنگ، شجاع، نترس و تابع حق بود، اما چه کسی در سپاه امیرالمؤمنین علی (ع) مالک را با ابوموسی جا به جا کرد، اگر فشار فرهنگی و اجتماعی نبود، هیچگاه ابوموسی نماینده حضرت علی (ع) در حکمیت نمی‌شد.

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری در پیامشان تأکید فرمودند که «بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند.» یعنی فرض است امروز بر همه ما که پشت جبهه و نگاه اجتماعی را به نگاهی کاملاً حامی درآوریم. ترس از جهاد و ترک جهاد منشاء ذلت است. مرحوم آقامجتبی تهرانی ترک جهاد را یکی از ذلت‌های اجتماعی مطرح می‌کردند. باید ایستاد، همانگونه که سید مقاومت برای ما یک نماد بود و نگاه او به رهبر و فرمانده‌اش بود و خود را وقف کرده بود. او از همه احساسات و عواطفش برای جهاد گذشت، این مکتب گذشتن از خود با همه وجود است. ان‌شاءالله خداوند ما را عامل به وظیفه‌مان قرار بدهد و فرضی که مقام معظم رهبری برای ما قرار دادند را در همه دانشگاه و با همه وجود به سرانجام برسانیم. امروز در عزای یکی از سربازان امام زمان (عج) نشسته‌ایم و از خداوند می‌خواهیم در ظهور ایشان تعجیل فرمایند.