تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3797895
شناسه : 3797895
تاریخ :
هشدار برای آغاز موج جدید بارش‌ها از فردا شب؛ رگبار، وزش باد شدید و گرد و خاک در راه است اقتصاد ایران: با ورود موج جدید سامانه بارشی به کشور، از فردا شب شاهد بارش پراکنده باران و وزش باد شدید در نقاط مختلف کشور خواهیم بود. این شرایط جوی، به‌ویژه در استان‌های شمالی و غربی، تا پایان هفته ادامه خواهد داشت و در برخی مناطق باعث وقوع پدیده گرد و خاک می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی صادق ضیاییان از آغاز موج جدیدی از بارش‌ها و وزش باد شدید از فردا شب در برخی نقاط کشور خبر داده است. بر اساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته، امروز (۹ مهر) مناطقی همچون شرق گیلان، ارتفاعات مازندران، البرز مرکزی و استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، سمنان، مرکزی، همدان و جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی شاهد بارش‌های پراکنده خواهند بود.

به گفته وی، در ساعات بعد از ظهر، افزایش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق در مناطق جنوب فارس، ارتفاعات کرمان، بخش‌هایی از هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شده است.

وضعیت هوا در روزهای آینده

ضیاییان توضیح داد که سه‌شنبه، ۱۰ مهر، آسمان اکثر نقاط کشور صاف خواهد بود، اما از اواخر این روز با ورود سامانه جدیدی از شمال غرب، بارش‌ها در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و شمال کردستان آغاز خواهد شد. این شرایط در روز چهارشنبه، ۱۱ مهر ادامه خواهد داشت و انتظار می‌رود که پنج‌شنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ مهر، بارش‌ها به شمال شرق آذربایجان شرقی، اردبیل و سواحل دریای خزر نیز گسترش یابد.

وزش بادهای شدید و پدیده گرد و خاک

وی افزود که در این مدت، در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز، جنوب نوار شرقی و شمال شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع پدیده گرد و خاک در مناطق مستعد وجود دارد.

وضعیت دریاها

ضیاییان همچنین از متلاطم بودن دریای خزر در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه خبر داد. در این بازه زمانی، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان نیز مواج و متلاطم خواهند بود، که این وضعیت می‌تواند مشکلاتی برای کشتیرانی و فعالیت‌های دریایی ایجاد کند.

پیش‌بینی هوای تهران و سایر استان‌ها

در مورد شرایط جوی تهران، انتظار می‌رود که فردا (۱۰ مهر) آسمانی صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد داشته باشیم و دمای هوا در بازه ۱۵ تا ۲۶ درجه سانتی‌گراد باشد. پس‌فردا (۱۱ مهر) نیز آسمان صاف با افزایش ابر در بعدازظهر و احتمال وزش باد شدید و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود و دمای هوا به ۱۸ تا ۲۹ درجه خواهد رسید.

همچنین شهر شهرکرد با دمای کمینه ۶ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان خنک‌ترین و اهواز با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان در روزهای آینده معرفی شده‌اند.

توصیه‌های احتیاطی

سازمان هواشناسی به مردم توصیه کرده است که در این شرایط جوی، به‌ویژه در نقاط مستعد وزش باد شدید و گرد و خاک، اقدامات لازم جهت محافظت از خود و اموال خود را انجام دهند و از حضور در مناطق پرخطر خودداری کنند. همچنین به دلیل شرایط مواج دریاها، فعالیت‌های دریایی باید با احتیاط صورت گیرد.

با ورود موج جدید بارش‌ها و وزش بادهای شدید، روزهای آتی با تغییرات آب‌وهوایی متعددی در نقاط مختلف کشور همراه خواهد بود. توجه به هشدارهای سازمان هواشناسی و رعایت نکات ایمنی، به‌ویژه برای گروه‌های حساس، از اهمیت بالایی برخوردار است.