تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3797876
شناسه : 3797876
تاریخ :
قهرمان ایرانی اسنوکر جهان: «سربازی» موقعیت‌های زیادی از من گرفت اقتصاد ایران: ملی‌پوش اسنوکر ایران که در جام‌جهانی موفق به کسب عنوان قهرمانی شد، با بیان اینکه تا چندماه پیش به خاطر خدمت سربازی موقعیت حضور در خیلی مسابقات را نداشت، گفت: مدال‌های زیادی به ایران بدهکارم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی ۲۰۲۴ اسنوکر در شرایطی برگزار شد که علی قره گوزلو موفق به کسب عنوان قهرمانی مسابقات شد. این دوره از رقابت ها به میزبانی مغولستان برگزار شد و طی آن علی قره گوزلو بعد از شکست برابر نماینده از مغولستان در مرحله گروهی، درادامه در رقابت با نمایندگانی از هنگ کنگ و لهستان (مرحله گروهی)، پاکستان (یک چهارم)، هنگ کنگ (نیمه نهایی) و قبرس (نهایی) پیروز شد و عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.

این نخستین عنوان قهرمانی جهان بود که توسط علی قره گوزلو به دست آمد. وی پیش از این و در رویدادی که به میزبانی قطر برگزار شد به عنوان قهرمانی آسیا دست یافته بود و پیش از آن هم از مسابقاتی به میزبانی ایران صاحب دو عنوان نایب قهرمانی انفرادی و تیمی آسیا شده بود.

علی قره گوزلو در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد جام جهانی مغولستان، سطح برگزاری مسابقات و قهرمانی به دست آمده از آن توضیح داد و گفت: این رقابت ها با حضور حدود ۴۰ بازیکن از کشورهای لهستان، چین، پاکستان، هنگ کنگ، هند، قطر، میانمار و ... برگزار شد. دو بازیکن چینی در مسابقات شرکت داشتند که سابقه حضور در تور حرفه ای های جهان را داشتند. حریف فینالیست من هم تجربه این رقابت ها را داشت. همین موضوع حکایت از سطح بالای مسابقات دارد.

قهرمان ایرانی اسنوکر جهان: «سربازی» موقعیت‌های زیادی از من گرفت

وی که برای دومین بار در رقابت های جام جهانی شرکت می کرد، یادآور شد: اولین بار سال گذشته در این رقابت ها که به میزبانی قطر برگزار شد، شرکت کردم اما در جمع ۱۶ بازیکن برتر باختم و نتوانستم جایگاه قابل توجهی به دست بیاورم. البته آن زمان در شرایط عادی وارد مسابقات نشدم و همین موضوع روی عملکردم تاثیر داشت.

ملی پوش اسنوکر ایران در این زمینه توضیح بیشتری داد و گفت: آن زمان من در دوره خدمت سربازی به سر می بردم. شرایط تمرین برایم مساعد نبودم و نمی توانستم به اندازه کافی تمرین داشته باشم. بنابراین در شرایطی در جام جهانی قطر شرکت کردم که خیلی آماده نبودم اما بعد از تمام شدن خدمت سربازی، خیلی جدی و بدون مانع تمریناتم را دنبال کردم تا کمبودهای آمادگی ام را جبران کنم.

قره گوزلو ادامه داد: اوایل سال جاری میلادی در مسابقات قهرمانی آسیا (قطر) شرکت کردم و قهرمان شدم. این نخستین رویدادی بود که بعد از اتمام خدمت سربازی در آن شرکت می کردم و صاحب جام شدم. بعد از آن مسابقات تمریناتم را جدی تر دنبال کردم.تقریبا تا قبل از جام جهانی مغولستان، طی دو ماه روزی ۹ تا ۱۰ ساعت تمرین مفید داشتم.

وی تاکید کرد: روزهای تمرینی سختی داشتم اما فقط به این امید و انگیزه که خروجی و نتیجه آن برایم خوشایند خواهد بود، تحمل کردم. من در شرایطی به مغولستان سفر کردم که خیلی آماده بودم، این آمادگی به خاطر تمرینات مستمر و پرفشاری بود که داشتم و نتیجه نهایی همه آنها هم شد قهرمانی جام جهانی که خیلی برایم دلچسب بود.

قهرمان اسنوکر جهان تصریح کرد: آمادگی که برای حضور در جام جهانی مغولستان به دست آورده بودم خیلی زیاد اعتماد به نفسم را تقویت کرده بود. فاکتور اعتماد به نفس فاکتوری تعیین کننده برای من بود.

علی قره گوزلو در ادامه با یادآوری اینکه از ۱۵ سال پیش در اسنوکر فعالیت دارد، گفت:هفت هشت سال است که عضو تیم ملی هستم اما به خاطر سربازی و برخی مشکلات خانوادگی نمی توانستم در مسابقات برون مرزی شرکت کنم. پیش از قهرمانی آسیا و جهان که بعد از اتمام دوره خدمت سربازی به دست آوردم، دو نایب قهرمانی انفرادی و تیمی آسیا داشتم که هر دو از مسابقاتی که ایران میزبانش بود، به دست آمده بود.

وی خاطرنشان کرد: در تمام این سال ها هدفم قهرمانی بین المللی و اهتزار پرچم کشورم بود، شاید اگر شرایط لازم مهیا بود، زودتر می توانستم به این هدف برسم اما خب در یک مقطعی به خاطر شرایط موجود، اولویتم خانواده ام بود. حالا آن مشکلات حل شده و من می توانم در مسابقات برون مرزی هم شرکت کنم و مدال قهرمانی بگیرم.

قهرمان ایرانی اسنوکر جهان: «سربازی» موقعیت‌های زیادی از من گرفت

ملی پوش اسنوکر ایران تاکید کرد: حالم خوب است اگرچه حس می کنم به این مملکت از نظر اسنوکر و مدال های بین المللی این رشته، بدهی زیادی دارم. باید تلاش کنم تا بدهی هایم را بپردازم.

قره گوزلو با تاکید بر اینکه تور حرفه ای جهان بالاترین و معتبرترین مسابقات اسنوکر است که تاکنون حسین وفایی و امیر سرخوش از ایران موفق به کسب مجوز حضور در آن شده اند، گفت: هدفم این است که به عنوان سومین ایرانی وارد جدول این رقابت ها شوم.

وی ادامه داد: در طول سال یک دوره مسابقات برای توزیع مجوز حضور در تور حرفه ای ها برگزار می شود. سال گذشته این رقابت ها به میزبانی تایلند برگزار شد و من هم در آن شرکت کردم اما در راند آخر باختم و از کسب سهمیه بازماندم. دوره جدید این مسابقات هم احتمالا به میزبانی تایلند برگزار می شود. قطعا در آن شرکت می کنم و سعی می کنم اینبار مجوز لازم را بگیرم.

قهرمان اسنوکر جهان خاطرنشان کردک در طول سال دو دوره مسابقات قهرمانی آسیا و دو دوره رقابت های جهانی برگزار می شود. یک ماه دیگر دومین جام جهانی سال جاری میلادی در قطر برگزار می شود. بعد از برگشت از مغولستان بلافاصله تمریناتم را از سر گرفتم تا برای حضور در این رقابت ها آماده شوم.

علی قره گوزلو در پایان گفت: از ریاست هیات تهران، کامران شهلا مربی تیم ملی و علی سلطانپور سرپرست فدراسیون که در مسیر حضور در جام جهانی من را حمایت و همراهی کردند تشکر می کنم. قطعا تلاشم این است که در مسابقات آتی هم بهترین عملکرد ممکن را داشته باشم.