تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3797794
شناسه : 3797794
تاریخ :
مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت اقتصاد ایران: گناوه- امام جمعه گناوه با بیان اینکه مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت، گفت: اگر علم از دست این علمدار مقاومت افتاد ،علمداران و مجاهدان دیگر نخواهند گذاشت که این پرچم بر زمین بماند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی یکشنبه شب در آئین بزرگداشت یاد شهید «سید حسن نصرالله» و جمعی از فرماندهان مقاومت در مصلی جمعه گناوه با تبریک و تسلیت شهادت این مجاهد خستگی ناپذیر و تعدادی از همرزمانش اظهار کرد: باور اینکه روزی مراسم بزرگداشت این شهید و سید بزرگوار را برگزار کنیم مشکل بود اما برای انسان‌های مجاهدی که عمر خود را برای دفاع از حیثیت اسلام و مسلمین در طبق اخلاص گذاشتند، سرانجامی جز شهادت در راه خدا نخواهد بود.

امام جمعه گناوه افزود: خداوند متعال انسان‌هایی را برای حفاظت و صیانت از ثغور و حدود اسلامی به جامعه عنایت می‌فرماید که با جهاد و تلاش خود برای عزت و اقتدار و مرزهای مسلمین این گونه هستی خود را در طبق اخلاص بگذارند و به دست جانی ترین دشمنان انسانیت یعنی رژیم صهیونیستی و حامیان آنها به شهادت برسند.

وی ادامه داد: شهادت اوج افتخار یک انسان مؤمن و معتقد است و چه راهی بهتر از شهادت در راه خدا است که به فرموده رسول خدا (ص) انسان هر کار نیکی را تصور کند بالاتر از آن نیکوی دیگری وجود دارد اما بالاترین نیکی‌ها که مافوق آن نیکی متصور نمی‌شود، کشته شدن در راه خدا است.

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

امام جمعه گناوه ادامه داد: هیچ نیکی بالاتر از شهادت در راه خدا وجود ندارد و یکی از آرزو های مجاهدین و سید و علمدار مقاومت که بیش از ۳۲ سال برای عزت مسلمانان و نجات مردم عالم به ویژه مردم مظلوم لبنان تلاش کرد، شهادت بود و سرانجام در جنوب لبنان به فیض شهادت نائل آمد.

وی با بیان اینکه به تعبیر فرمایش رهبری شهید سید حسن نصرالله یک شخص نبود بلکه یک راه و مکتب بود، گفت: اشخاص زیادی در طول تاریخ جان خود را برای عزت اسلام و مسلمین در طبق اخلاص گذاشتند اما آنچه برای یک مجاهد در راه خدا باقی می‌ماند راه، هدف و مکتب او است و این هدف ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت، گفت: اگر امروز علم از دست این علمدار مقاومت افتاد قطعاً علمداران و مجاهدان دیگر نخواهند گذاشت که این علم بر زمین بماند.

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

امام جمعه گناوه تصریح کرد: شهید سید حسن نصرالله شخصیتی که خود پدر شهید بود و جوان ۱۸ ساله خود را در راه نجات مردم لبنان از دست رژیم صهیونیستی فدا کرد.

وی با اشاره به تعابیر امیرالمومنین (ع) پیرامون مالک اشتر ادامه داد: ویژگی‌هایی که در مالک امیرالمومنین علی (ع) وجود دارد در مالک اشتر رهبر فرزانه انقلاب، یعنی سید مقاومت، وجود دارد.

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

ولایت پذیری از ویژگی‌های بارز سید مقاومت

وی گفت: باید قرن‌ها بگذرد تا ویژگی‌های این مجاهد و انسان الهی برای جامعه بشریت شناخته شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: یکی از ویژگی‌های بارز سید مقاومت، شهید سید حسن نصرالله، که محبوب همه قلب‌ها و آزادگان قرار گرفت، ولایت پذیری و محبت نسبت به رهبر فرزانه انقلاب است.

امام جمعه گناوه با تاکید بر اینکه خداوند همواره مدافع و حامی مؤمنین است، گفت: اگر چه امروز جبهه کفر و در رأس آمریکا متحد شده‌اند تا جان مسلمانان را بگیرند و بیش از ۴۲ هزار انسان مظلوم و بی دفاع در غزه و نزدیک به هزار نفر در این روزها در لبنان به شهادت رسیدند اما خداوند وعده داده که از مؤمنین دفاع کند.

وی گفت: خداوند فرمود که از هیمنه دشمن هراسی نداشته باشید و چه بسا گاهی یک گروه کوچک می‌تواند بر گروهی بزرگ غلبه کند.

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

امام جمعه گناوه گفت: قطعاً آینده و پیروزی از آن مسلمانان و مجاهدان در راه خدا است و این وعده خداوند است.

وی ادامه داد: امروز اگر چه انسان عزیز و مجاهد و مجاهدانی را از دست داده‌ایم اما به تعبیر فرمایش قرآن کریم خداوند هیچ گاه زمین را از حجت خود خالی نخواهد گذاشت و اگر چه این سید از ما گرفته شد گاهی مثل او یا بهتر از آن نصیب ما خواهد کرد، همانگونه که در طول تاریخ مقاومت شاهد بوده‌ایم.

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: دشمن بداند که ما با صلابت، پاسخ دندان شکنی به رژیم صهیونیستی خواهیم داد و خون این شهیدان با نابودی دشمنان به ثمر خواهد نشست.

وی گفت: امروز به شهید نصرالله می‌گوئیم که اگر چه قلب‌های ما را با شهادت خود آتش زدی اما حیف بود که در بستر از دنیا بروید و شهادت نتیجه یک عمر زیست شهیدانه ای بود که نصیب شما شد.

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

مکتب و اهداف سید مقاومت ادامه خواهد یافت

قرائت بخشی از پیام مقام معظم رهبری به مناسبت شهادت شهید سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان و تعدادی از فرماندهان مقاومت، قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاریان برجسته شهرستان، مداحی و سینه زنی از دیگر بخش‌های این آئین بود.