تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3797537
شناسه : 3797537
تاریخ :
۱۴۰ هزار مترمربع از زمین‌های‌ ملی پارسیان هرمزگان رفع تصرف شد اقتصاد ایران: بندرعباس- رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: با دستور مقام قضایی ۱۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی به‌ ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال واقع در روستای غورزه شهرستان پارسیان استان هرمزگان رفع تصرف شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مجتبی قهرمانی با اشاره به رفع تصرف ۱۴ هکتار از اراضی ملی و دولتی در شهرستان پارسیان، اظهار کرد: با دستور مقام قضائی در راستای حفظ و صیانت از حقوق عامه و مقابله با تصرفات غیرقانونی نسبت به اراضی ملی و منابع طبیعی، میزان ۱۴۰ هزار متر مربع از اراضی ملی با ارزش ۲۸۰ میلیارد ریال واقع در روستای غورزه شهرستان پارسیان رفع تصرف شد.

قهرمانی اضافه کرد: این اراضی با ادعای مالکیت توسط افراد مورد تصرف قرار گرفته بود که پس از رسیدگی در دادگاه و صدور حکم قطعی مبنی بر مالکیت دولت و رد ادعای متصرف به بیت‌المال اعاده شد.

وی تاکید کرد: اراضی رفع تصرف شده در راستای قانون ساماندهی و حمایت از تولید و عرضه مسکن نسبت به تحویل و تحول اراضی به بنیاد مسکن جهت واگذاری به افراد واجد شرایط برابر مقررات اقدام کند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به کشف ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در پارسیان، گفت: با دستور قضائی نسبت به پایش سواحل و انجام کار اطلاعاتی دقیق مبنی بر قاچاق گازوئیل در راستای صیانت از منابع ملی مقابله جدی و قاطع با قاچاقچیان سوخت، در شهرستان پارسیان و در بازرسی صورت گرفته در اسکله بستانو میزان ۵۰ هزار لیتر سوخت قاچاق از یک فروند شناور لنج کشف شد که با صدور دستور و هماهنگی‌های قضائی با دریابانی پارسیان نسبت به توقیف شناور اقدام شد.

قهرمانی خاطر نشان کرد: دستورات قضائی لازم پس از توقیف شناور جهت تحویل سوخت‌های کشف شده به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی صادر شد.

وی همچنین با تشکر از اقدامات نیروهای امنیتی و همکاری خوب آن‌ها با دستگاه قضائی در حوزه‌های مختلف، تاکید کرد: مبارزه با قاچاقچیان سوخت با هدف صیانت از منابع ملی به صورت قاطع و بی امان ادامه دارد و استان هرمزگان به هیچ وجه جای امنی برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان نخواهد بود.