تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3797449
شناسه : 3797449
تاریخ :
ولایتمداری و صداقت؛ چه چیزی سید حسن نصرالله را متمایز کرد؟ اقتصاد ایران: نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به صراحت لهجه و ولایتمداری نصرالله، از تدبیر خارق‌العاده او در مدیریت و جهاد سخن گفت و شهادت رهبران مقاومت را آغازی برای روشنگری جهانی دانست.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت در هفتمین همایش بین‌المللی اربعین در خصوص ویژگی‌های برجسته سید حسن نصرالله اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های سید حسن نصرالله ولایتمداری ایشان بود. بعد از آن، صراحت لهجه‌ ایشان بسیار قابل توجه است. بسیاری از افراد به دلیل ملاحظات سیاسی، از بیان حرف دلشان خودداری می‌کنند اما سید حسن نصرالله همواره حرف‌هایش را صریح و بدون پرده بیان می‌کرد. این صداقت و شفافیت در کلام از ویژگی‌های برجسته ایشان بود.

وی ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های مهم ایشان، تواضع بود. همچنین خلوص نیت و تدبیر فوق‌العاده‌ای که در مدیریت، دفاع و جهاد داشت و این از دیگر خصائص برجسته‌اش محسوب می‌شد. ایشان به مرحوم سید عباس موسوی ارادت ویژه‌ای داشت و همیشه از ایشان به عنوان استاد یاد می‌کرد.

حجت الاسلام نواب به یک واقعه تاریخی نیز اشاره کرد و گفت: رژیم صهیونیستی به اشتباه این فکر را داشت که با ترور رهبران حزب‌الله، این گروه از بین خواهد رفت. این نوع تفکر کوته‌بینانه آن‌ها شبیه به تفکر حاکمان بنی‌امیه است که پس از واقعه عاشورا تصور می‌کردند با شهادت امام حسین (ع)، نهضت او پایان یافته است. اما اکنون، ۱۴۰۰سال پس از آن واقعه، ما هنوز از امام حسین (ع) سخن می‌گوییم و یاد او زنده است. این نشان از اشتباهات راهبردی این رژیم‌ها دارد.

وی در رابطه با سید عباس موسوی عنوان کرد: من به لبنان رفته بودم و در کنار مزار شهید سید عباس موسوی حضور داشتم. ایشان به همراه خانواده‌اش در مسیر بودند که توسط یک هلی‌کوپتر اسرائیلی هدف قرار گرفتند و به شهادت رسیدند. امروز مزار ایشان، مکانی مقدس برای زائران و نمازگزاران شده و این نشان از ماندگاری و تأثیر شهادت ایشان دارد.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت بیان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند، اهمیت اربعین در آن است که این روز با تدبیر الهی خاندان پیامبر (ص)، یاد و نهضت حسینی جاودانه شد. اربعین حرکتی شد برای پایه‌گذاری برنامه نهضت حسینی و کربلا که همچنان الهام‌بخش و زنده است.