تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سبک زندگی
لینک : econews.ir/5x3797433
شناسه : 3797433
تاریخ :
تازه‌ترین آمار از فرار مالیاتی پزشکان اقتصاد ایران: حسابرسان دیوان محاسبات در نشست هیئت عمومی این دیوان اعلام کردند سال گذشته ۴ هزار و ۸۲۹ نفر از پزشکان، از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نکرده‌اند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری صداوسیما: حسابرسان دیوان محاسبات در نشست هیئت عمومی این دیوان اعلام کردند سال گذشته ۴ هزار و ۸۲۹ نفر از پزشکان، از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نکرده‌اند.

در نشست هیئت عمومی دیوان محاسبات که برای بررسی نحوه اجرای قانون بودجه ۱۴۰۲ برگزار شده، حسابرسان اعلام کردند «بر اساس گزارش مردمی و بازرسی سازمان امور مالیاتی، پارسال ۴ هزار و ۸۲۹ پزشک از پایانه‌های فروشگاهی استفاده نکرده‌اند.»

در این نشست همچنین اعلام شد «متخلفان به سازمان نظام پزشکی معرفی شده‌اند تا به قانون تمکین کنند.»

با این حال گزارش شده که سازمان امور مالیاتی گزارشی درباره استفاده مشاغل پزشکی از پایانه‌های فروشگاهی به مجلس نداده است.

قانون بودجه ۱۴۰۲ تاکید کرده صاحبان مشاغل ۶گانه «پزشکی، پیراپزشکی، داروسازی، داروخانه، دامپزشکی و فروشندگان تجهیزات پزشکی» از کارتخوان و پایانه فروشگاهی استفاده کنند. 

با تصویب نمایندگان مجلس کسانی که کسب و کارهای حقوقی مانند وکالت و مشاوره حقوقی و خانواده را دارند هم باید از پایانه فروشگاهی استفاده می‌کردند.

احمدرضا دستغیب، رئیس کل دیوان محاسبات هم خواستار ارائه آمارهای دقیق‌تر از وزارت بهداشت و درمان و سازمان امور مالیاتی درباره این بند قانون بودجه ۱۴۰۲ شد.