تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3797400
شناسه : 3797400
تاریخ :
سه پروژه اولویت دار نظام تعلیم و تربیت اقتصاد ایران: مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، از نگاشت نهادی سند تحول بنیادین در سه نسخه خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، علی پارسانیا، با بیان اینکه نگاشت نهادی سند تحول بنیادین در سه نسخه آماده شده است؛ گفت: یک نسخه بر اساس راهکارهای سند تحول، یک نسخه براساس برنامه‌های زیرنظام سند تحول و یک نسخه هم براساس هفت پروژه ملی است. این هفت پروژه در ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور باید پیگیری شود؛ هفت پروژه ملی است که عموم دستگاه‌ها پای کار می‌آیند و وظایف و تکالیف آنها مشخص می‌شود.

وی افزود: از جلسات این ستاد، دو جلسه با حضور آقای مخبر تشکیل شد و امیدوارم جلسه سوم هر چه سریع‌تر با حضور آقای عارف تشکیل شود و ادامه پروژه‌ها جلو برود.

پارسانیا با بیان اینکه یکی از آن هفت پروژه ملی به ثمر رسیده است که آن هم پروژه مهارت‌آموزی است، گفت: آیین‌نامه پروژه مهارت‌آموزی هم به هیئت دولت رفت. برای اولین بار است که یک آیین‌نامه برای اجرای سند تحول بنیادین ابلاغ می‌شود. با توجه به تأیید نقشه راه سند تحول بنیادین، ۱۳۱ راهکار و ۴۵۸ برنامه را به ۱۴۷ پروژه ملی تبدیل کرده‌ایم و الان سعی داریم که تا سه ماه آینده نگاشت نهایی بر اساس ۱۴۷ پروژه ملی بازآرایی شود.

وی درباره اولویت‌های دستور کار جلسه سوم که قرار است تشکیل شود، افزود: یکی از دستورهایی که در مصوبه هیئت دولت در دست پیگیری است درخصوص آیین‌نامه مهارت‌آموزی است. دستور دوم مربوط به بازماندگان از تحصیل است و یک نوبت هم با آقای مخبر در این باره جلسه تشکیل شد اما به انتها نرسید، پروژه دیگر اوقات فراغت است که توسط معاونت پرورشی با همکاری وزارت ارشاد و دیگر دستگاه‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ اوقات فراغت، فعالیت‌های پرورشی وزارتخانه و احیای معاونت پرورشی در پروژه اوقات فراغت قرار خواهد گرفت.

پارسانیا خاطر نشان کرد: بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی‌سوادی از پروژه‌های اولویت‌دار است که اگر کارها تسهیل شود در جلسه با حضورآقای عارف پیگیری خواهد شد.