تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3797371
شناسه : 3797371
تاریخ :
موی‌تای محکوم به پیروزی است/ به جایگاه ۱۰ سال قبل برگشتیم اقتصاد ایران: رییس انجمن موی تای ایران گفت؛ هدف ما در موی تای توسعه این رشته است و برای بازگشت به جایگاه جهانی خود محکوم به پیروزی هستیم.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد نصیری عصر امروز در نشست با خبرنگاران با بیان مطلب فوق گزارشی از حضور موی تای کاران جوان در رقابت های جهانی اظهار داشت: ورزشکاران ما برای اعزام به این دوره از رقابت های قهرمانی جهان خودشان هزینه ها را پرداخت کردند، چرا که ما پولی نداریم بتوانیم کمک کنیم با این وجود موفق به کسب یک طلا، ۸ نقره، ۱۰ برنز و عنوان چهاردهمی شدیم که نسبت به دوره قبل جهش چشمگیری داشتیم.

وی ادامه داد: مسابقات بر خلاف سال های قبل از سطح فنی بالایی برخوردار بود و مربیان، بازیکنان و حتی داوران بر این موضوع اذعان داشتند. شما توجه کنید اوکراین که درگیر جنگ است بک هفته قبل از شروع مسابقات در تایلند اردو زده بود ولی دغدغه مالی باعث شد ما یک روز قبل از شروع مسابقات به بانکوک رسیدیم.

وی افزود: قبل از اعزام پیش وزیر رفتم و ایشان قول حمایت داد. این بچه ها با این شرایط و مشکلات اقتصادی و تنها با چند روز اردو عازم این رقابت ها شدند اما با این وجود بچه های ما درخشش زیادی داشتند و نتایج خوبی کسب کردند. ما محکوم به پیروزی هستیم و به چیز دیگری فکر نمی‌کنیم.

رییس انجمن موی تای افزود: انجمن شکل خود را پیدا کرده و از هر نظر استقلال دارد. در کمتر از ۶ ماه مانده به پایان سال برنامه های زیادی داریم. مسابقات کاپ آزاد آنتالیا را داریم و قصد داریم عارم این مسابقات شویم. اعزام به چین تایپه هم به دلیل هزینه های زیاد احتمالاً لغو می شود. برای اولین بار پیشنهاد دادیم مسابقات مسترز بالای ۴۰ سال نیز در آنتالیا برگزار شود که در صورت برگزاری برای نخستین بار انجام می شود.

نصیری ادامه داد؛ بعد از رسمی شدن انجمن درگیر کارهای حقوقی و ثبت بودیم. بلافاصله بعد از آن مسابقات کشوری برگزار کردیم. مسابقات آقایان در ۱۱ وزن و بانوان در ۹ وزن برگزار شد و قرار است مسابقات ایندورگیمز در عربستان برگزار شود. همچنین برای اولین بار مسابقات قهرمانی کشور رده های پایه نیز برگزار شد که استقبال بی نظیری از این مسابقات صورت گرفت. خوشبختانه علاقمندی به موی تای در کشور زیاد است و به سمت موفقیت پیش می رویم.

رئیس انجمن موی تای گفت: امیدوارم همانطور که قبلاً در دوره مدیریت خودم سکونشین بزرگسالان بودیم باز هم به سکوهای افتخار برسیم. قرار است مسابقات جام ریاست جمهوری با شعار صلح و دوستی نیز در تهران یا کیش در ماه بهمن برگزار شود. در این دوره بر خلاف ۲ دوره قبلی بانوان نیز حضور دارند. کشورهایی مثل آمریکا، استرالیا، فرانسه، نیوزلند، کانادا، مصر و دیگر کشورها نیز علاقه خود را برای حضور در مسابقات جام ریاست جمهوری ایران اعلام کرده اند و پیگیر این موضوع هستند.

وی در خصوص نحوه تامین هزینه های اعزام به مسابقات جهانی گفت: تمامی هزینه ها شخصی بوده و از ورزشکاران نیز دریافت شده است. به خیلی شش باننک و چند ایرلاین نامه زدیم و درخواست کمک کردیم ولی هیچ جوابی نگرفتیم. متاسفانه بچه های موی تای مظلوم هستند. تاکنون حتی هزار تومان به ما کمک نشده و همه کمک ها خودجوش است. البته در جلسه ای که پیش از اعزام با آقای وزیر داشتم قول هایی برای حمایت گرفتم و مطمئنم عملی می شود.

نصیری در پاسخ به این سوال که ورزشکاران تیم جوانان چقدر برای اعزام به مسابقات جهانی هزینه کرده اند گفت: هر کدام از بچه ها ۱۲۲۵ دلار پرداخت کرده اند که عمده آن بابت هزینه هتل صرف شده است. خیلی دوست داشتیم هزینه ها را پرداخت کنیم ولی ما اصلاً پولی نداریم که بخواهیم به اعزام بچه ها کمک کنیم. حتی خود من که رییس انجمن هستم نیز با پول شخصی به مسابقات رفتم. من صادقانه کار می کنم و هیچ ابایی از هیچ کسی ندارم. عشق من موی تای است زحمتش را کشیدم و باید به موفقیت برسیم چرا که محکوم به پیروزی هستیم. پای هر کسی را می بوسم که به بچه های ما کمک کند. همین جایی که انجمن قراردارد ماهی ۳۰ میلیون تومان اجاره می دهیم به وزیر گفتم بگویید اضافه نکنند که او هم این کار را انجام داد.

وی با بیان اینکه موی تای مورد تایید IOC است، گفت: برای المپیک ۲۰۲۴ دو سهمیه گرفتم که بروند به صورت نمایشی بازی کنند اما ویزا ندادند. این قدرت ماست و می توانستیم آنجا حضور داشته باشیم. قطعاً موی تای به المپیک راه پیدا می کند.آیدی کارت ما نیز صادر شد و قرار بود با هزینه شخصی برویم. کمیته ملی المپیک قول داد بخشی از هزینه ها پرداخت کند، ولی آنها که نمی خواهند موفقیت موی تای را ببیند چوب لای چرخ گذاشتند. ولی مطمئن باشید برای المپیک بعدی حتماً حضور خواهیم داشت.