تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3797226
شناسه : 3797226
تاریخ :
شهادت ۱۶۴۰ لبنانی پس از شروع «طوفان الاقصی» اقتصاد ایران: وزارت بهداشت لبنان اعلام کرد که شمار شهدای لبنان از هشتم اکتبر گذشته تاکنون به ۱۶۴۰ نفر افزایش یافته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزارت بهداشت لبنان امروز یکشنبه اعلام کرد که شمار شهدای این کشور از 8 اکتبر گذشته (16 مهرماه) تاکنون به 1640 نفر افزایش یافت.

این وزارتخانه همچنین تعداد زخمی‌ها را  8408 نفر اعلام کرد و گزارش داد که در حملات روز گذشته ارتش رژیم صهیونیستی به این کشور، 33 نفر به شهادت رسیده و 195 نفر هم زخمی شدند.

روزنامه رای الیوم نیز در گزارشی اعلام کرد که در تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان از روز دوشنبه تا شامگاه شنبه 816 نفر از جمله کودکان و زنان به شهادت رسیده و 2507 نفر مجروح شدند.

خبرگزاری لبنان نیز گزارش داد که در سه مرحله حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به شهرک «حلبتا» در البقاع واقع در جنوب این کشور، چهار نفر به شهادت رسیده و تعدادی نیز زخمی شدند.

در همین راستا، دفاع مدنی لبنان اعلام کرد که در حمله رژیم صهیونیستی به شهرک زبود در منطقه بعلبک 17 نفر به شهادت رسیده اند.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از هفته گذشته تجاوزات خود را به جنوب لبنان آغاز کرده و به طور مکرر جنوب لبنان و ضاحیه بیروت را هدف حملات هوایی خود قرار داده و در این حملات سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله را به شهادت رساندند.

جنگ رژیم اسرائیل علیه نوار غزه بعد از عملیات طوفان الاقصی (هفتم اکتبر/ 15 مهرماه گذشته) وارد دوازدهمین ماه خود شده است؛ حزب الله لبنان از روز دوم این جنگ (یعنی 16 مهرماه) دست به عملیات‌های خود علیه رژیم اسرائیل زد.

این عملیات‌ها منجر به درگیری بین حزب الله و رژیم اسرائیل شد و طی این مدت، دو طرف مواضع یکدیگر را هدف حمله قرار داده‌اند؛ حزب الله با عملیات‌های خود موفق شده است، بیش از 100 هزار صیهیونست شهرک‌نشین در شمال فلسطین اشغالی را از خانه و کاشانه غصبی خود آواره کند و این اتفاق، هزینه مالی و فشار مضاعفی بر رژیم اسرائیل که درگیر جنگ است، وارد کرده است.

حزب الله تأکید کرده که توقف جنگ در شمال فلسطین اشغالی، منوط به توقف جنگ علیه نوار غزه است و همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/