تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3797216
شناسه : 3797216
تاریخ :
ماجرای نگهداری یک مددجوی سالم در بین معلولان اقتصاد ایران: در پی انتشار خبری مبنی بر نگهداری یک مددجوی دارای سلامت جسمانی و روانی در میان مددجویان دارای معلولیت، سازمان بهزیستی دراین باره توضیح داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، در پی انتشار خبری مبنی بر نگهداری یک مددجوی دارای سلامت جسمانی و روانی در میان مددجویان دارای معلولیت، سازمان بهزیستی استان فارس دراین باره توضیح داد.

بر اساس این گزارش، مددجو (ف.ع) در بازه زمانی اقامت از بدو پذیرش تا ۳ سالگی در شیرخوارگاه حضرت علی اصغر شهرستان مرودشت نگهداری و پس از آن به دلیل مشکلات ذهنی و شناختی و با توجه به رای کمیسیون پزشکی به موسسه خیریه نرجس منتقل شده است.

با توجه به اینکه خیریه نرجس دارای بخش‌ها و فعالیت‌های مختلف است. فرد مذکور در موسسه خیریه نرجس در قسمت «خانه کوچک پناهگاهی دختران» زندگی می‌کرده که در این خانه‌ها شرایط و امکانات دقیقاً مشابه زندگی عادی است و مقیمان این خانه‌ها برابر دستورالعمل فرزند نامیده می‌شوند.

فرزندان علاوه بر برخورداری از اقدامات مراقبتی از امکانات تحصیلی و توانبخشی بهره‌مند شده، تحت آموزش‌های رشدی مختلف قرار می‌گیرند. این خانه از بخش نگهداری افراد دارای معلولیت ذهنی شدید و خیلی شدید کاملاً منفک و تابع مقررات و دستورالعمل‌های خاص خود است.

به نحوی که نام برده در چنین شرایطی با آموزش‌های تخصصی صورت گرفته توسط مرکز و تیم تخصصی و برنامه مدون، ارتقا عملکرد یافته و با کسب مهارت‌های فردی اجتماعی موفق به تحصیل در رشته کامپیوتر شده است.

در حال حاضر با توجه به شرایط و دستورالعمل حوزه اجتماعی این مددجو در حال آماده‌سازی برای هدایت به سوی زندگی مستقل است.