تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصادی
لینک : econews.ir/5x3797177
شناسه : 3797177
تاریخ :
۱۰.۶ میلیون تن کالای اساسی در بنادر طی ۶ ماه تخلیه شد اقتصاد ایران: طی نیمه نخست امسال، معادل ۱۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۷۶ تن کالاهای اساسی در بنادر کشور تخلیه شد که حاکی از رشد ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۳، معادل ۱۰ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۷۶ تن بود که در این بین جو رشد ۵ درصدی، ذرت رشد ۵ درصدی، سویا رشد ۹۶ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۷ درصدی داشت.

وضعیت تخلیه گندم، جو و ذرت

میزان تخلیه گندم طی نیمسال نخست سال جاری معادل ۵۳۰ هزار و ۷۲۱ تن و میزان تخلیه جو نیز معادل یک میلیون و ۱۷۶ هزار و ۴۵۲ تن بود، همچنین میزان تخلیه ذرت نیز طی مدت مذکور معادل ۴ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۹۸۴ تن بود.

وضعیت تخلیه سویا و برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۱۸۰ روزه نخست سال جاری معادل ۳ میلیون و ۴۹۶ هزار و ۹۲۱ تن بود که رشد ۹۶ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور، معادل ۶۵ هزار و ۶۷۲ تن، بود.

وضعیت تخلیه شکر و روغن

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی ۶ ماهه نخست سال جاری معادل ۵۶۱ هزار و ۸۱۲ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن طی نیمسال نخست سال ۱۴۰۳ معادل ۶۲۵ هزار و ۹۱۴ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۷ درصدی هستیم.

تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته

گفتنی است تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته جهت خروج کالاهای اساسی طی شش ماهه نخست سال جاری شامل ۴۱۹ هزار و ۱۳۱ دستگاه کامیون و ۱۲ هزار و ۵۱۴ واگن بود که از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۸۶ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.