تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : ورزش
لینک : econews.ir/5x3797135
شناسه : 3797135
تاریخ :
جباری: به شهریاری گفته بودیم نیمکت استقلال ضعیف است اقتصاد ایران: پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: از چند ماه به آغاز فصل جاری گفته بودیم مربی خارجی خوب و تراز اول کنار جواد نکونام باشد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار ورزشی -

علی جباری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره شرایط بحرانی باشگاه استقلال در آستانه بازی با السد قطر در لیگ نخبگان آسیا پس از شکست در دربی، اظهار داشت: مشکلات مدیریتی، ضعف کادر فنی و بحث‌های هواداری در این سال‌ها دست به دست هم دادند تا وضعیت استقلال به این روز بیفتد. از سه چهار ماه قبل از شروع فصل گفتیم استقلال نیمکت ضعیفی دارد و باید مربی خارجی کارنامه‌دار بیاورند. به کادر فنی فعلی استقلال نمی‌توان اعتماد کرد.

گفته بودیم مربی خارجی کنار نکونام باشد
وی در ادامه افزود: تک تک نفرات کادر فنی استقلال شاید خوب باشند، ولی باید مربی خارجی خوب و کارنامه‌داری انتخاب کنند که به استقلال کمک کند، نه اینکه دلال‌ها در قهوه‌خانه‌ها مربی بیاورند! یحیی گل‌محمدی فصل گذشته در پرسپولیس مربی خارجی به نام اوسمار را داشت که به او کمک می‌کرد و با جدایی گل‌محمدی از پرسپولیس به‌عنوان سرمربی کارش را ادامه داد و در نهایت قهرمان شد. چند فصل پیش نیز، فرهاد مجیدی از گابریله پین به‌عنوان دستیار خارجی استفاده کرد.

شهریاری مدعی 50 سال مدیریت است
پیشکسوت باشگاه استقلال خاطرنشان کرد: نمی‌دانم چرا مدیران استقلال به صحبت‌های پیشکسوتان توجه نمی‌کنند. در جمعی که آقای احمد شهریاری حضور داشت به او گفتیم نیمکت استقلال ضعیف است و اگر بخواهند با همین کادر ادامه دهند به مشکل می‌خورند. شهریاری مدعی شد 50 سال به‌عنوان مدیر کار کرده است، اگر اینطور است باید نهایت استفاده از این 50 سال مدیریت را برده و حواشی استقلال را جمع کند.

برخی‌ها از نام استقلال متنفر هستند
جباری با بیان اینکه همه چیز در استقلال به حواشی ختم می‌شود، تصریح کرد: برخی‌ها از نام استقلال متنفر هستند و دوست ندارند افتخارات این تیم را ببینند. برخی‌ها برای منافع و جیب‌شان حاضر نیستند قدمی برای استقلال بردارند. اموال باشگاه سال‌ها مصادره شده است و در سازمان تربیت بدنی (وزارت ورزش) از آن استفاده می‌کنند. چرا کسی پیگیر این اموال نیست؟

استقلال با صباباتری فرق می‌کند
وی با اشاره به دودستگی بین هواداران استقلال گفت: هوادارانی داریم که سلیقه‌ای رفتار می‌کنند، گروهی هم صادقانه تیم‌شان را دوست دارند و گروهی نیز پول می‌گیرند علیه دیگران کار کنند. همه اینها دست به دست هم داده و این مصیبت‌ها را برای استقلال به وجود آورده است. یکسری هوادار مجازی دشمن استقلال هستند و هر کسی می‌آید علیه او صحبت می‌کنند. پول‌هایی رد و بدل می‌شود تا به هر شکلی علیه استقلال اقداماتی انجام دهند. مدیریت باشگاه باید آگاهانه این مسائل را جمع کند. استقلال با تیم‌هایی مثل صباباتری فرق می‌کند، استقلال و پرسپولیس تیم‌های پرطرفداری هستند.

آقای نکونام چرا صحبت‌های خانواده را به بیرون گفتید؟
«همه چیز در استقلال به‌هم ریخته است.»، پیشکسوت باشگاه استقلال با بیان این جمله ادامه داد: هواداران واقعی استقلال از شرایط تیم‌شان ناراحت هستند. از خانواده من گرفته تا هواداران فکر نمی‌کردند وضعیت استقلال به این روز برسد. شنیده‌ام جواد نکونام مدعی شده است برخی پیشکسوتان از او خواسته‌اند حرف‌هایش را بزند. آقای نکونام! آیا به شما نگفتند هر حرفی از خانواده را نباید به بیرون بگویید؟ در همین فصل گذشته برخی از پیشکسوتان با علی خطیر صحبت کردند و دو ماهی آرامش در باشگاه برقرار بود، اما امسال هم می‌بینیم همه علیه یکدیگر موضع گرفته‌اند.

حقدوست چه کاره است که صحبت می‌کند؟
جباری با انتقاد از اظهارات داود حقدوست مشاور مدیرعامل استقلال پیش از دربی گفت: آقایی بدون اینکه مجوز داشته باشد با عنوان مشاور صحبت کرده است. هیچ هواداری به صحبت‌های او اهمیت نداد. معلوم نشد این آقا از کجا پیدایش شد که صحبت کرد. اصلاً شما چه کسی هستید که در آستانه دربی روحیه تیم را از بین بردید؟ در اهواز یک هوادار سکته کرد و مُرد، اینها ترکش ندانم‌کاری آقایان است. چه کسی به این آقا مجوز داد تا حرف بزند؟

اگر نکونام بماند باید مربی خارجی کنارش باشد
وی راجع به بازگشت نکونام به استقلال پس از استعفا تصریح کرد: اگر می‌خواهند نکونام را حفظ کنند باید مربی خارجی تراز اول و کاربلد کنارش داشته باشد. در دربی اخیر تفاوت دو مربی را دیدید که تعویض‌های بازی به چه صورت بود. در سال‌های قبل هم دیده بودیم با مربی ایرانی 2 بر صفر پیش بودیم، اما حریف با مربی خارجی 3 بر 2 برنده شد. وقتی تیمی نیاز به تعویض دارد باید زودتر انجام بدهد، مثل دربی اخیر. اگر مربی خارجی خوبی کنار نکونام بود به او کمک می‌کرد، نه مثل دستیارانش که تا توپ به اوت می‌رود همه لب خط هستند! نیمکت استقلال باید نظم داشته باشد. وقتی بازیکنان نیمکت‌نشین این صحنه‌ها را از مربیان استقلال می‌بینند چه تصوری پیدا می‌کنند؟

استقلال نیاز به سرمربی خارجی تراز اول دارد
پیشکسوت باشگاه استقلال در پایان گفت: اگر مدیریت قصد همکاری با نکونام را ندارد، باید سرمربی خارجی تراز اولی بیاورند که تیم را جمع و جور کند. می‌گویند فلان مربی به‌عنوان گزینه ایرانی مطرح شده است، گزینه ایرانی در شرایط فعلی نمی‌تواند تیم را جمع و جور کند. استقلال نیاز به مربی خارجی تراز اول دارد. اگر نکونام حفظ شد، باید دستیار خوب کنارش داشته باشد، کاری که یحیی گل‌محمدی در پرسپولیس کرد. درست است که پرسپولیس با هدایت اوسمار با گل آفساید قهرمان شد، اما اگر هم قهرمان نمی‌شد حداقل تیمش را دوم کرده بود.

انتهای پیام/