تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : سیاسی
لینک : econews.ir/5x3797078
شناسه : 3797078
تاریخ :
تسلیت رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پی شهادت دبیرکل حزب الله اقتصاد ایران: رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با انتشار پیامی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان را تسلیت گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان پیام تسلیت صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

وَکَأَیِّنْ مِنْ نَبِیٍّ قَاتَلَ مَعَهُ رِبِّیُّونَ کَثِیرٌ فَمَا وَهَنُوا لِمَا أَصَابَهُمْ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَمَا ضَعُفُوا وَمَا اسْتَکَانُوا وَاللَّهُ یُحِبُّ الصَّابِرِینَ ۱۴۶ آل عمران

روح پاک و قدسی عبد صالح خدا، سلاله رسول الله، شیعه راستین امیرالمؤمنین و صدیقه کبری و سیدالشهداء علیهم صلوات‌الله، پرورش یافته مکتب جهادی روح‌الله، بزرگ یاور صدیق امام حزب‌الله، ابوالشهید و محبوب شهیدان، پرچمدار مقاومت اسلامی، الگوی معنویت و عقلانیت و اخلاص، حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدحسن نصرالله، پس از عمری بابرکت در تحصیل معارف الهی و ترویج فرهنگ قرآن و اهلبیت علیهم السلام و تربیت مجاهدان بی نظیر عصر حاضر و هدایت و مدیریت جبهه مقاومت؛ به ملکوت اعلا بار یافت و مشتاقانه و عاشقانه شعر وصال را به همراه یاران شهیدش سرود و درجوار شهیدان بزرگ تاریخ، آرامش ابدی یافت.

این مجاهد بزرگ و عالم پارسا و مخلص، نمونه‌ی بی نظیر معرفت و بصیرت و شجاعت و تدبیر بود که صورت و سیرتش آئینه درخشان صفات نیک و حسنه بود.
سید بزرگ جهاد و مقاومت و تدابیر حکیمانه و اقدامات هوشمندانه و مجاهدت‌های فداکارانه‌اش بیش از سه دهه کابوس استکبار جهانی و رژیم خبیث و پلید صهیونیستی بود.

با حکمت و مدیریت او بود که نهال حزب‌الله قهرمان که به دست بزرگانی چون شیخ شهید راغب حرب و سید شهید حاج سیدعباس موسوی غرس و آبیاری شده بود، جوانه زد و بالید و تبدیل به شجره طیبه‌ای شد که " اَصلُهَا ثابتٌ و فَرعُهَا فِی السَّمَاءِ تُؤتِی اُکُلَهَا کُلَّ حِین بِاذنِ رَبِّهَا" با درایت و تدبیر آینده نگرانه او و جهاد و شهادت نیروهای مخلص و فرماندهان بزرگ مقاومت، و حمایت مردم آگاه لبنان عزیز بود که ساختار تشکیلات نورانی حزب‌الله استحکام یافت و شاخ و برگ و ثمرات این شجره طیبه در همه جای غرب آسیا سایه افکند و در فتنه‌های مه‌آلود و جنگ‌های خانمان‌سوز منطقه، الهام بخش سربازان وسردارانِ مقاومت گردید.
او انقلاب اسلامی و آرمان‌های آن را از عمق جان باور داشت و سربازی ولایت فقیه را در اوج تجلی و تجسم آن در گفتار و رفتار و مواضع و اقدامات خود متبلور ساخت و حمایت واقعی و جهاد خستگی‌ناپذیر در دفاع از آرمان فلسطین عزیز و مسجد الاقصای مبارک و دفاع از مظلومان را در سوریه و عراق و یمن و لبنان و خصوصاً غزه مظلوم و مقتدر با تمام توان به ظهور رسانید.

قلم از عظمت شخصیت و سترگی جهاد و لطافت روح بلند او، ناتوان است و دل در سوگ بزرگش سوزان و چشم ها در داغ برجان نشسته‌اش گریان!

هر فرجامی جز شهادتی با این اوصاف و جز به دست اشقی الاشقیای زمان، برایش ناچیز و کوچک بود. شهادت او مانند حاج قاسم عزیز و عماد مغنیه شهید، انسان‌ساز و تاریخ‌ساز خواهد بود و همگان خواهند دید عظمت و گستره جهاد شهید المقاومه از سیدالمقاومه بسی افزون‌تر و تاثیرگذارتر خواهد بود و حزب‌الله بزرگ بیش از هر زمان بر تارک جهان خواهد درخشید.

حیوان‌های انسان نمای تاریخ به ویژه سگ هار صهیونیسم و شیطان بزرگ؛ آمریکای جهان‌خوار و مزدوران مفلوک منطقه‌ای‌اش، از این پس خواب راحت نخواهند داشت و تمام عرصه سرزمین‌های اشغالی و منطقه، میدان انتقام امت اسلامی و مقاومت پیروز، از دشمن صهیونیستی خواهد شد و شعله‌های بر افروخته انتقام دامن حامیان پیدا و پنهان دشمنان بشریت را خواهد گرفت.

اینجانب با قلبی شکسته به نمایندگی از ائمه جمعه ایران انقلابی، این مصیبت بزرگ و کرامت عظمی را به پیشگاه نورانی امام زمان علیه السلام و نایب بر حقش، حضرت امام خامنه‌ای مدظله و امت بزرگ اسلام خصوصاً ملت حماسه‌ساز و شرافتمند لبنان و حزب‌الله عزیز و قهرمان و بالاخص به بیت رفیع این عالم مجاهد و مصلح کبیر تبریک و تسلیت عرض می‌نمایم.

انشاالله خون پاک این علمدار مقاومت پیشران طوفان الاقصی‌ها و وعده‌های صادق خواهد بود که زوال محتوم رژیم خبیث صهیونیستی را سرعت خواهد بخشید. "اِنَّهُم یَرَونَهُ بَعِیداً وَ نَراهُ قَرِیباً"

والسلام علیه یوم ولد و یوم استشهد و یوم یبعث حیا

والسلام علی اخواننا المسلمین

محمدجواد حاج علی اکبری

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه