تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3797049
شناسه : 3797049
تاریخ :
کشف ۶ میلیارد ریال رینگ و لاستیک‌ مسروقه اقتصاد ایران: رئیس پلیس پیشگیری پایتخت از دستگیری سارقان محتویات خودرو خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان تعداد ۶۴ حلقه رینگ و لاستیک خودرو کشف شد که دارای ارزش ریالی ۶ میلیارد ریال است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ علی قاسم پور رئیس پلیس پیشگیری پایتخت اظهار کرد: پیرو برنامه ریزی های هدفمند به منظور دستگیری سارقان و برقراری امنیت، ماموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان حین گشت زنی در محدوده استحفاظی خود، فردی را که در حال باز کردن رینگ و لاستیک یک دستگاه خودروی سواری مشاهده و برای دستگیر وی اقدام کردند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: متهم با دیدن پلیس سعی کرد از محل فرار کند که با سرعت عمل ماموران در فرار ناکام ماند و پس از تعقیب و گریزی کوتاه بازداشت و به کلانتری منتقل شد.

وی افزود: از خودروی متهم چهار حلقه رینگ و لاستیک که به تازگی سرقت کرده بود کشف و در بازجویی های انجام شده اعتراف کرد که رینگ و لاستیک های مسروقه را به یک مالخر اموال مسروقه می فروشد.

سرهنگ قاسم پور تصریح کرد: با اقدامات فنی انجام شده مشخصات مالخر اموال مسروقه نیز شناسایی و ماموران پس دریافت دستور قضائی به مخفیگاه وی اعزام و در یک عملیات منسجم اورا نیز دستگیر کردند.

رئیس پلیس پیشگیری پایتخت افزود: در بازرسی از محل مخفیگاه متهم نیز ۶۰ حلقه رینگ و لاستیک مسروقه کشف شد که ارزش ریالی آن ۶ میلیارد ریال برآورد شده است و تا کنون ۲۰ نفر از شکات این پرونده شناسایی شدند و سارق و مالخر به برای کشف جرائم و شناسایی شکات دیگر به مقام قضائی معرفی شدند.

همچنین سرهنگ افشار در پایان به شهروندان توصیه کرد: حتماً خودرو خود را در محلی که با دوربین مداربسته قابل کنترل می باشد پارک کنید و از قفل های مخصوص رینگ و لاستیک و زاپاس خودرو استفاده کنند.