تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796990
شناسه : 3796990
تاریخ :
اسرائیل هیچ حدی برای وحشی‌گری ندارد اقتصاد ایران: شهرکرد-یک کارشناس مسائل سیاسی در چهارمحال و بختیاری گفت:ترورهای رژیم صهیونیستی باعث بیداری و وحدت دنیای اسلام می‌شود همچنین این ترورها نشان از آن دارد که اسرائیل هیچ حدی برای وحشی‌گری ندارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

علیرضا اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اتفاقات اخیر در لبنان و حمله رژیم غاصب اسرائیل به این کشور نتیجه شکست رژیم کودک‌کش، در طول یک سال گذشته در غزه است.

وی تصریح کرد: این بدان معنا است که رژیم صهیونیستی اهدافی که در پاسخ به طوفان‌الاقصی برای خود مشخص کرده بود، مانند آزادی اسرا، به دست گرفتن کنترل غزه و نابودی حماس محقق نشده و این درحالی است که در این میان ۴۲ هزار نفر انسان بی‌گناه را شهید کرده و ناکام مانده است.

این کارشناس مسائل سیاسی بیان داشت: نتیجه این ناکامی‌ها سبب می‌شود که رژیم صهیونیستی تلاش کند که جغرافیای جنگ را گسترش دهد و از دالان بدون بازگشتی که مقام معظم رهبری فرمودند در آن دچار خفگی شده است خودش را نجات دهد.

اسماعیلی افزود: از همین‌رو حمله‌های اخیر رژیم غاصب به جنوب لبنان به‌هیچ عنوان از سر قدرت نیست، امروز بحث موجودیت اسرائیل مطرح است و لذا به هر جنایتی دست می‌زند تا بتواند معادله جنگ را تغییر دهد.

وی تاکید کرد: تغییر معادله جنگ هیچگاه بر اساس قواعد جنگ، حمله از آسمان، بمباران، نقطه‌زنی و ترور رخ نمی‌دهد، بلکه در قواعد جنگ کسی پیروز میدان است که بتواند تصرف زمینی انجام دهد و بعد آن را تثبیت کند و اسرائیل در این زمینه دچار مشکل جدی خواهد شد.

اسماعیلی افزود: حزب‌الله به شدت در این بحث مسلط به جغرافیای زمین است و این برگ برنده می‌باشد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز رژیم غاصب صهیونیستی ترور رهبران مقاومت را در دستور کار قرار داده و در تلاش است در گروه‌های مقاومت تزلزل ایجاد شود، اما ما شاهد بودیم که بعد از ترور اسماعیل هنیه چنین اتفاقی رخ نداد، بلکه با جدیت و قدرت بیشتر حماس حرکت کرد و پیش رفت.

وی بیان داشت: ترور شهید سید حسن نصرالله نه در استراتژی مقاومت و نه در ساختار حاکمیت مقاومت و حزب‌الله اختلالی را ایجاد نخواهد کرد و طبق روال قبل پیش خواهند رفت.

اسماعیلی عنوان داشت: این ترورها باعث بیداری و وحدت دنیای اسلام خواهد شد، همچنین این ترورها نشان از آن دارد که اسرائیل هیچ حدی برای تجاوز و وحشی‌گری ندارد.

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز برخی از ملت‌های دنیا با رهبران خود دچار تضاد ایدئولوژی و نظریه شدند، که این موضوع اهمیت بالایی دارد چراکه تلاش می‌کنند که دولت‌ها نیز در بحث مقابله با اسرائیل و حمایت از مردم مظلوم قدم بردارند.

وی اذعان داشت: اما باید به این موضوع توجه داشت که این ترورها موجب وحدت بیشتر در داخل کشور خواهد شد، در دوران شهید رئیسی نزدیکی جدی دیپلماسی و میدان را شاهد بودیم، امروز هم این ترورها سبب می‌شود دیپلماسی، میدان و مردم با جدیت ورود کنند.

اسماعیلی ادامه داد: امروز مردم در کف جامعه تقابل جدی با رژیم جعلی را مطالبه می‌کنند و امید است بنا بر تاکیدات مقام معظم رهبری این مطالبه سوخت موشک‌هایی است که هم انتقام ترورها را خواهد گرفت و هم جلوی جنایات رژیم کودک‌کش را مسدود خواهد کرد.