تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796951
شناسه : 3796951
تاریخ :
تعهد ۱۶ میلیاردی خراسان جنوبی برای فروش اموال مازاد دولتی اقتصاد ایران: بیرجند- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: تعهد درآمدی خراسان جنوبی برای فروش اموال مازاد دولتی استان در سال جاری ۱۶ میلیارد تومان است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ذاکریان ظهر یکشنبه در نشست بررسی وضعیت مولدسازی در استان با محکومیت اقدامات رژیم صهیونیستی در زمینه شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان و جمعی از فرماندهان جبهه مقاومت و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهارکرد: این ترور وحشیانه توسط سفاکان رژیم صهیونیستی قلوب مردم مجاهد و دوستدار خط مقاومت و حزب الله را به درد آورد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی عنوان کرد: با اجماع جامعه بین المللی و خصوصاً کشورهای مسلمان شاهد محو اسرائیل باشیم.

وی با اشاره به آخرین نشست مولد سازی در وزارت امور اقتصادی و دارایی در شهریورماه سال جاری بیان کرد: قبل از سال ۱۳۹۹ از سوی اداره کل امور اقتصادی و دارایی ۶۷ ملک مازاد به مرکز معرفی شده است که شاید دقت نظر کافی در زمینه مازاد بودن این املاک صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه تفاوت هایی را در مازاد بودن برخی از این املاک مشاهده کردیم، عنوان کرد: در برخی از موارد دستگاه متولی هم اعلام نیاز برای این املاک داشت.

ذاکریان با اشاره به اینکه برای فروش برخی از این املاک نیز شاهد نارضایتی های مردمی بودیم، گفت: برخی از این املاک هبه مردمی داشت و اهدایی از سوی خیرین بود که فروش آن موجب نارضایتی در بین مردم منطقه می شد.

وی تصریح کرد: در ضوابط اجرایی بودجه نیز این قید اشاره شده که املاکی که وجه شرعی بر آن مترتب است از مولد سازی خارج شود.

وی تاکید کرد: با توجه به همه جوانب صدای استمداد خواهی استان را به گوش مرکز رساندیم و نتیجه این شد که عدد ۲۰۰ میلیارد تومان تعهد درآمدی استان از محل مولد سازی در سال ۱۴۰۱ به ۱۶ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۳ کاهش یافت.

وی تاکید کرد: از کمیته ماده ۵ استان انتظار داریم پرونده هایی که از خرداد ماه به این کمیته ارجاع شده است را هر چه سریعتر تعیین تکلیف کنند.

ذاکریان با اذعان به اینکه فرایند مولد سازی یک فرایند بین بخشی بین تمامی دستگاه های اجرایی است و اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان صرفاً دبیرخانه این طرح است، گفت: اگر همکاری به هنگام دستگاه های اجرایی نباشد قطعاً مولد سازی استان دچار چالش خواهد شد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه ۱۰۰ درصد فروش املاک دستگاه ها به خود دستگاه برگشت داده می شود، عنوان کرد: دستگاه های اجرایی استان نیز روند فروش اموالی که برای فروش در نظر گرفته شده را شتاب بخشند زیرا هرچه به پایان سال نزدیک شویم پروسه برگشت پول با ریسک بیشتری مواجه خواهد شد.