تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796911
شناسه : 3796911
تاریخ :
اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیرمجاز در البرز اقتصاد ایران: کرج- مدیر کل دفتر فنی استانداری البرز از اختصاص شعبه ویژه رسیدگی به پرونده های ساخت و ساز غیرمجاز در این استان خبر داد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین جلسه کارگروه فراقوه ای مبارزه با زمین خواری و ساخت وساز غیر مجاز استان البرز تشکیل شد.

سید امیر فتاحیان در این جلسه که با حضور دستگاههای قضایی، انتظامی و ادارات مختلف از جمله ثبت اسناد، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد، با اشاره به اینکه پیشگیری بهتر از استفاده از قوه قهریه برای مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز، زمین خواری و تغییر کاربری غیر مجاز است گفت: همه دستگاهها از تمهیدات لازم برای دستیابی به این مهم استفاده نمایند.

فتاحیان افزود: باید توجه ویژه ای به تغییر غیر مجاز کاربری باغات شود، چرا که این اقدام به دلیل ارزش افزوده ی بالایی که برای مالکان دارد، صورت می گیرد.

وی در ادامه به مصوبات مهم این جلسه اشاره کرد و گفت: مقرر شد سازمان جهاد کشاورزی البرز و اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارش اقدامات تصویب طرح ها را ارسال کرده و همچنین مدیر جهاد کشاورزی استان کارگروه ویژه ای برای رصد مصوبات تبصره یک ماده یک ایجاد کنند.

فتاحیان ادامه داد: همچنین مقرر شد استانداری البرز از طریق شورای تامین، درخواست ایجاد شعبه ویژه ای در دادگستری جهت رسیدگی سریعتر به پرونده های ساخت و ساز غیر مجاز اختصاص دهد.

این مسئول در پایان گفت: در این جلسه مقرر شد اداره کل ثبت اسناد و املاک استان البرز هر دو هفته یکبار از کاداستر اراضی کشاورزی گزارشی به کارگروه فرا قوه ای مبارزه با زمین خواری و ساخت و ساز غیر مجاز ارائه دهد.