تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فرهنگی
لینک : econews.ir/5x3796908
شناسه : 3796908
تاریخ :
درخواست ائتلاف ناشران حامی فلسطین از نمایشگاه فرانکفورت اقتصاد ایران: ائتلاف بین‌المللی «ناشران حامی فلسطین» از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواست تا روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین را محکوم کند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم،‌ ائتلاف بین‌المللی «ناشران حامی فلسطین» در بیانیه‌ای از برگزارکنندگان نمایشگاه کتاب فرانکفورت خواست تا روابط خود را با اسرائیل قطع کنند و اقدامات این رژیم علیه مردم فلسطین را محکوم کند.این بیانیه را اینجا ببینید!

یورگن بوس مدیر نمایشگاه کتاب فرانکفورنت سال گذشته در آستانه برگزاری نمایشگاه در بیانیه‌ای اعلام کرد که نمایشگاه فرانکفورت حامی اسرائیل است و قصد دارد تا صدای اسرائیل را در جهان برجسته کند.هم‌چنین برنامه‌های ویژه‌ای در حمایت از اسرائیل تدارک دیده شد.

سال گذشته، برگزارکنندگان نمایشگاه همچنین مراسم اهدای بزرگترین جایزه نمایشگاه به نویسنده فلسطینی، عدنیه شبلی، را لغو کردند.او در رمان «جزئیات کوچک» به تجاوز گروهی و قتل یک دختر فلسطینی توسط سربازان اسرائیلی پرداخته بود.

تعدادی از ناشران عرب‌زبان و جهان اسلام نیز در پی این حمایت و لغو برنامه،‌ از حضور در نمایشگاه فرانکفورت انصراف دادند.

امسال قرار است یکی از برنامه‌های نمایشگاه به روایت هنرمندان فلسطینی بپردازد. در این برنامه، هنرمندان برجسته‌ای همچون عاطف ابوسیف، رمان‌نویس و وزیر فرهنگ سابق فلسطین، به بیان واقعیت‌های زندگی روزمره و ادبی در شرایط پیچیده جاری خواهند پرداخت.کتاب و ادبیات ,

نمایشگاه کتاب فرانکفورت بزرگ‌ترین نمایشگاه کتاب دنیا انمسال پذیرای بیش از 7 هزار ناشر از بیش از 100 کشور جهان است.دسترسی به نمایشگاه در روزهای نخست محدود به متخصصان صنعت چاپ و نشر است و از روز سوم عموم مردم نیز می‌توانند از آن بهره‌مند شوند.

امسال هفتاد و ششمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت از16 تا 20 اکتبر 2024 (برابر 25 تا 29 مهر ماه 1403) در آلمان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/