تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796801
شناسه : 3796801
تاریخ :
چرا پلیمر خرم‌آباد از لیگ برتر هندبال کنار کشید؟ اقتصاد ایران: خرم‌آباد - مسئولان باشگاه فرهنگی ورزشی پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، کمبود امکانات را مهم‌ترین دلیل انصراف از لیگ برتر هندبال عنوان می‌کنند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، تیم هندبال پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد سال ۱۴۰۱ بلافاصله پس از تیمداری در لیگ دسته اول هندبال آقایان؛ مقتدرانه به لیگ برتر صعود کرد.

این تیم با کادر فنی کاملاً بومی و چندین بازیکن جوان بومی و غیربومی و یک هندبالیست اهل کرواسی و میزبانی در دو مرحله لیگ دسته اول خوش درخشید و همگان از بازگشت هندبال لرستان به دوران طلایی دهه ۶۰ سخن می‌گفتند.

سالن استاندارد برای بازی و حتی تمرین در خرم‌آباد نداریم

برای حضور در لیگ برتر نیز تیم پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد چندین بازیکن جوان و باتجربه کشور و یک هندبالیست اهل صربستان جذب کرد و مسئولان این باشگاه قصد داشتند مثل دوومیدانی و بوکس در هندبال نیز آقایی کنند؛ اما غافل از اینکه، زیرساخت‌ها در استان محروم لرستان؛ مناسب لیگ برتر مادر ورزش‌های توپی نیست.

دراین‌خصوص «سید اصغر همایی» رئیس هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد گفت: مهم‌ترین دلیل کناره‌گیری تیم ما این است که سالن استاندارد برای بازی و حتی تمرین در خرم‌آباد نداریم.

وی ادامه داد: بیشتر بازیکنان تیم پلیمر از بازی در این سالن‌های غیراستاندارد مصدوم شدن و مشکلات زیادی برای ما ایجاد شد.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، اضافه کرد: در بازی‌هایی که میزبان بودیم تیم‌های میهمان بارها اعتراض می‌کردند و سالن مسابقات ورزشگاه تختی خرم‌آباد را مناسب لیگ برتر هندبال نمی‌دانستند و حتی کتباً به فدراسیون نامه می‌نوشتند.

همایی، تصریح کرد: سالنی که ما در آن بازی می‌کردیم؛ چون رشته‌های مختلف از آن استفاده می‌کردند و برنامه‌های دیگری نیز در آن اجرا می‌شد، همیشه در اختیار ما نبود و به‌عنوان‌مثال در هفته دهم با تیم زغال‌سنگ طبس در سالن دانشگاه لرستان بازی کردیم که واقعاً در حد لیگ برتر هندبال نبود و مسئولان فدراسیون به‌سختی راضی شدن که در آن سالن بازی کنیم.

ورزش و جوانان لرستان هیچ کمکی نمی‌کند

وی تأکید کرد: وقتی اداره ورزش و جوانان استان هیچ کمکی نمی‌کند و دست از حمایت بخش خصوصی برمی‌دارد، چه‌کار کنیم؟ مسئولان ورزش استان موظف هستند شرایط را برای تیمداری مهیا کنند؛ اما ظاهراً در لرستان قضیه برعکس است.

رئیس هیئت‌مدیره باشگاه فرهنگی ورزشی پلیمر خلیج‌فارس خرم‌آباد، یادآور شد: در جلسه‌ای که با دکتر دنیا مالی وزیر ورزش داشتیم، علت کناره‌گیری از لیگ برتر هندبال را جویا شد که گفتیم اصلاً زیرساخت نداریم و در هنگام میزبانی برای تیم‌های دیگر هم مشکل ایجاد می‌شود و تا زیرساخت‌ها مهیا نباشد در هندبال تیمداری نکنیم، بهتر است.

همایی، تأکید کرد: در رشتۀ هندبال باتوجه‌به شرایط روی رده‌های پایه سرمایه‌گذاری کنیم بهتر است، چون شرایط برای حضور در لیگ برتر به‌هیچ‌وجه مهیا نیست.