تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3796787
شناسه : 3796787
تاریخ :
واکنش سفارت ایران در لبنان به شهادت سردار نیلفروشان اقتصاد ایران: سفارت ایران در لبنان شهادت سردار نیلفروشان را که در کنار دبیرکل حزب‌الله لبنان به شهادت رسید، تسلیت گفت.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در واکنش به شهادت سردار نیلفروشان، یکی از فرماندهان ارشد نیروی قدس سپاه و فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی لبنان تاکید کرد که این شهادت  تأکیدی بر پیوند‌های خونی‌ با امت مقاومت است.

سفارت ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: شهادت فرمانده سرافراز عباس نیلفروشان، یکی از قهرمانان دلیر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، در کنار سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله و برادران او در مقاومت اسلامی لبنان، در نبرد مقابله با تجاوز صهیونیستی و وحشیانه علیه لبنان و حمایت از غزه، تأکیدی است بر پیوند خونی‌ای که ملت‌های امت ما را در مقابله با تهدیدات و توطئه‌هایی که امنیت و استحکام کشورهای منطقه را هدف قرار داده‌اند، متحد می‌سازد.

سردار عباس نیلفروشان در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان به‌همراه سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله به شهادت رسید.

نیلفروشان از سال 84 به نیروی زمینی می‌‌رود و معاونت عملیات این نیرو می‌شود، پس از آن در دو مقطع به‌عنوان مسئول عملیات سپاه در لبنان ایفای نقش می‌پردازد و پس از آن برای دوره‌ای فرماندهی دانشگاه فرماندهی و ستاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به‌عهده می‌گیرد، اما پس از مدتی به معاونت عملیات کل سپاه می‌رود و جانشین معاون عملیات می‌شود.

با تشکیل قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با حفظ سمت، جانشینی فرمانده‌کل سپاه در قرارگاه امام حسین‌(ع) را به‌عهده می‌گیرد و پس از انتصاب سردار سلامی به فرماندهی‌کل سپاه سردار عباس نیلفروشان از سال 1398 به سمت معاونت عملیات کل سپاه منصوب می‌شود.

پس از شهادت سردار زاهدی در 13 فروردین امسال وی به‌عنوان فرمانده سپاه لبنان منصوب شد و در همین سمت به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/