تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : صفحات
لینک : econews.ir/5x3796751
شناسه : 3796751
تاریخ :
اذعان کوهین به عدم کارایی ترور نصرالله در تحقق هدف نتانیاهو اقتصاد ایران: وزیر انرژیم اسرائیل اعتراف کرد که حملات تروریستی اخیر این رژیم در لبنان و ترور شهید سید حسن نصرالله نمی‌تواند صهیونیست‌های فراری را به خانه‌هایشان برگرداند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، وزیر انرژی رژیم اسرائیل دو روز بعد از ترور دبیرکل شهید حزب الله لبنان گفت که ترور نصرالله بازگشت ساکنان شمال فلسطین اشغالی را تضمین نمی‌کند بلکه این ترور گامی اضافی در مسیر تحقق این هدف بوده است.

الی کوهین امروز یکشنبه درباره نقشه ترور سید مقاومت نیز گفت که طرح ترور ایشان اخیرا در شورای وزیران (کابینه امنیتی جنگی) بررسی شد و تصمیم گیری در این باره طی یک هفته گذشته گرفته شد.

حملات و عملیات‌های حزب الله علیه صهیونیست‌ها در شمال فلسطین اشغالی طی بیش از یازده ماه گذشته باعث شد که بیش از 100 هزار صهیونیست از شمال فلسین فراری شوند. این حجم از افراد، وبالی بر گردن کابینه نتانیاهو شد و فشار اقتصادی و اجتماعی مضاعفی بر حکومت اشغالگر شد.

حزب الله لبنان طی این مدت در جواب به درخواست مذاکرات برای آتش بس و توافق برای توقف حملات تأکید می‌کرد که توقف جنگ در شمال فلسطین اشغالی، منوط به توقف جنگ علیه نوار غزه است و همچنان به عملیات خود ادامه می‌دهد.

رژیم اسرائیل طی جمعه گذشته پس از سلسه حملات تروریستی و خرابکاری در لبنان که صدها‌ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشت، بعد از آنکه نتوانست رهبری حزب الله را مجبور به توقف حملات و پذیرش توافق آتش بس منهای توافق غزه کند، مقر فرماندهی مرکزی حزب الله را با حملات شدید و سنگین خود هدف قرار داد که در نتیجه آن، سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان و تعدادی از فرماندهان و نزدیکان وی به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/