تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3796737
شناسه : 3796737
تاریخ :
بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟ اقتصاد ایران: چیزی تحت عنوان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی وجود ندارد. آفریقای جنوبی کشوری خارق‌العاده با سواحل جذاب، طبیعت بکر و دیدنی، شهرهای زنده و حیات‌وحش فوق‌العاده است و مقصدی بسیار محبوب در میان گردشگران محسوب می‌شود. مسلما برای لذت بردن از زیبایی‌های این کشور، باید با آب‌وهوای آن آشنا باشید و بدانید چه زمانی برای سفرتان بهتر است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

آب و هوای آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی از یک فلات مرکزی بزرگ تشکیل شده که علفزارهای وسیع و رشته کوه‌ها را در خود جای داده است. این کشور زیر خط استوا، در نیم‌کره جنوبی و در منطقه‌ای قرار دارد که به‌عنوان «کمربند خشکسالی» شناخته می‌شود و پنجمین کشور کم‌آب در جنوب صحرای آفریقاست. اب و هوای افریقای جنوبی در تقریبا نیمی از کشور، گرم و خشک یا نیمه‌خشک است و در جنوبی‌ترین و شمالی‌ترین نقاط آن، اقلیمی مدیترانه‌ای دارد.

بد نیست بدانید که میانگین دمای سالانه در این کشور حدود 17.5 درجه سانتی‌گراد است. به‌طور دقیق‌تر، میانگین دما از 15 تا 36 درجه در تابستان و منفی 2 تا 26 درجه در زمستان متغیر خواهد بود. میزان بارش سالانه هم در این کشور 469.9 میلی‌متر است و بیشترین میزان بارش بین ماه‌های نوامبر تا مارس رخ می‌دهد.

به‌طور کلی، یکی از جذابیت‌های آفریقای جنوبی این است که در تمام ماه‌های سال، امکان تفریح در آن وجود دارد و چیزی تحت عنوان بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی نداریم؛ فقط باید بدانید که هر فصلی، چه تفریحاتی را شامل می‌شود. اگر ویزا شنگن داشته باشید راحت‌تر می‌توانید به این کشور سفر کنید.

آب و هوای آفریقای جنوبی در بهار

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟

فصل بهار در ایران، با پاییز آفریقای جنوبی، یعنی ماه‌های مارس، آوریل و می مصادف می‌شود. در این زمان، روزها هنوز طولانی و نسبتا گرم هستند و اوایل صبح و عصر، هوا سردتر می شود. فصل بارانی در پاییز تقریبا به پایان می‌رسد و آسمان اکثر اوقات، صاف است. میانگین دمای آب و هوای آفریقای جنوبی در نوروز یا همان فصل بهار، بین 15 تا 17 درجه سانتی‌گراد است.

این ماه‌ها زمان بسیار مناسبی برای تجربه سافاری و به‌طور کلی، ماه مارس زمان محبوبی برای بازدید از پارک های ملی آفریقای جنوبی است؛ خصوصا اگر تعطیلات عید پاک در این ماه باشد. همچنین ممکن است چندین فستیوال جذاب در کیپ تاون برگزار شوند که دیدن آن‌ها خالی از لطف نیست.

آب و هوای آفریقای جنوبی در تابستان

در فصل تابستان ما، آفریقای جنوبی زمستان خود را تجربه می‌کند. اب و هوای افریقای جنوبی در زمستان در سردترین حالت ممکن خود قرار دارد؛ طوری که میانگین دما بین 10 تا 15 درجه سانتی‌گراد خواهد بود. البته در برخی از سردترین نقاط کشور، مانند شهر ساترلند، دمای هوا تا منفی 15 درجه هم می‌رسد.

در این فصل که ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست را شامل می‌شود، تفریحات آبی و سافاری تعطیل می‌شوند و گردشگران اغلب در شهرهایی مانند کیپ تاون و ژوهانسبورگ اقامت می‌کنند. ناگفته نماند که فصل زمستان آفریقای جنوبی، بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای تماشای مهاجرت نهنگ‌هاست و قیمت‌ها هم در این فصل کاهش می‌یابد.

آب و هوای آفریقای جنوبی در پاییز

فصل پاییز در ایران هم‌زمان با بهار آفریقای جنوبی (ماه‌های سپتامبر، اکتبر و نوامبر) است. در این فصل، دمای هوا به‌تدریج شروع به افزایش می‌کند؛ طوری که میانگین دما در کیپ تاون و اطراف، حدود 24 درجه سانتی‌گراد می‌شود. البته در ماه سپتامبر، صبح زود و بعدازظهرها ممکن است هنوز کمی سرد باشد.

در بهار آفریقای جنوبی، گل‌ها شروع به شکوفه کردن می‌کنند و بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای لذت بردن از طبیعت و حیات وحش کشور و آغاز تفریحات آبی و ساحلی است. پیشنهاد آژانس مسافرتی مهرپرواز هم سفر در همین فصل است. جالب است بدانید که اکتبر در آفریقای جنوبی، ماه زیبایی نامیده می‌شود. تا نوامبر، شما هنوز هم می‌توانید مهاجرت نهنگ‌ها از قطب جنوب به آب‌های گرم آفریقای جنوبی را تماشا کنید. همچنین می‌توانید لذت بازدید از بهترین مراکز خرید آفریقای جنوبی را هم تجربه کنید.

آب و هوای آفریقای جنوبی در زمستان

بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی چه فصلی است؟

درحالی‌که ایران، فصل زمستان و آبوهوای سرد را تجربه می‌کند، آفریقای جنوبی وارد فصل تابستان می‌شود. ماه‌های دسامبر، ژانویه و فوریه در آفریقای جنوبی، هوا گرم و آفتابی و در برخی نقاط بارانی است و بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی برای تفریحات آبی و اقامت در شهرهای ساحلی کشور است. لازم به ذکر است که در این ماه‌ها، جشن‌ها و رویدادهای بسیاری در کشور برگزار می‌شوند و در نتیجه، زمان محبوبی برای سفر در میان گردشگران است.

در این فصل شلوغ، معمولا بهترین هتل های آفریقای جنوبی و رستوران‌ها از قبل رزرو می‌شوند؛ بنابراین حتما با برنامه قبلی سفر خود را آغاز کنید تا دچار مشکل نشوید. ناگفته نماند که فصل تابستان آفریقا، به‌دلیل افزایش تعداد گردشگران، قیمت‌ها هم افزایش می‌یابند.

سفر با مهرپرواز در بهترین زمان سفر به آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی کشوری است که سفر به آن، در هر فصلی پر از جذابیت خواهد بود. به‌طور کلی، انتخاب زمان سفر به این کشور، به اولویت‌های شخصی شما و نوع تجربه‌ای که به دنبال آن هستید، بستگی دارد. هر فصلی در این کشور زیبایی‌های خاص خود را دارد که شما را به وجد خواهند آورد؛ از شهرهای زنده و پرشور گرفته تا طبیعت و حیات‌وحش شگفت‌انگیز و تفریحات متنوع. بهترین راه برای داشتن برنامه‌ای دقیق و مفرح و لذت بردن از شگفتی‌های این کشور، سفر با تور آفریقای جنوبی است. شما می‌توانید با رزرو تور آفریقای جنوبی از آژانس مهرپرواز، با بهترین برنامه، مناسب‌ترین قیمت و آسان‌ترین شرایط به این کشور دیدنی سفر کنید.

 آژانس هواپیمایی مهرپرواز از سال 1390 در خدمت گردشگران عزیز ایرانی است تا با ارتباطی مؤثر با هتل‌داران و مدیران گردشگری در نقاط مختلف دنیا، مسیر توریسم را در ایران هموار سازد. پس اگر به دیدن شهرها و کشورهای جدید علاقه دارید و جزء کسانی هستید که همیشه چمدانی حاضروآماده برای سفر دارند، فرصت را از دست ندهید و برای رزرو تورهای خارجی به www.mehrparvaz.com مراجعه کنید.