تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796654
شناسه : 3796654
تاریخ :
زمین ورزشی وقفی رها شده ابهرکلینیک درمانی می‌شود اقتصاد ایران: زنجان-مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: زمین ورزشی وقفی و رها شده در ابهر به کلینیک درمانی تبدیل می‌شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یک زمین وقفی در مرکز شهر ابهر داشتیم که از جمله موقوفات امامزاده سید اسماعیل شناط ابهر است. وی با اشاره به اینکه این زمین سال‌ها بلاتکلیف رها شده و اداره ورزش و جوانان آن را تصرف کرده بود، عنوان کرد: ۵ سال پیش از طریق کار حقوقی و مراجع قضایی حکم تخلیه و قلع و قمع این مکان را گرفتیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه اداره ورزش و جوانان و برخی ورزشکاران مدعی هستند که اوقاف با مطالبه حقوق موقوفات ورزشگاه را تعطیل کردا و جوانان به سمت بزه می‌روند، تصریح کرد: این زمین به حال خود رها شده بود و از آن استفاده نمی‌شد.

تعدادی ورزشگاه در ابهر بی‌سرو سامان رها شده است

وی با اشاره به اینکه تعدادی ورزشگاه در ابهر بی‌سرو سامان رها شده و محل تجمع حیوانات ولگرد شده است، خاطرنشان کرد: این در حالی است که در ابهر یک ورزشگاه موقوفه داریم و در اختیار جوانان این شهر است.

کرمی احیای حقوق موقوفات و تعامل با ارادات را وظیفه و رویکر اوقاف خواند و گفت: به دنبال اجرای سختگیرانه حکم و قوه قهریه نبودیم و تلاش کردیم مسائل با گفت‌وگو حل شود.

وی ادامه داد: حتی در زمان مدیریت‌های قبلی اداره ورزش و جوانان پیشنهاد سرمایه‌گذاری در این زمین را مطرح کردیم اما نتوانستند همکاری کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اظهار کرد: موظف هستیم موقوفات متروکه را با سرمایه‌گذاری ارتقا دهیم تا خدمات بیشتری به جامعه ارائه شود و درآمد بیشتری برای اجرای نیات داشته باشیم.

وی عنوان کرد: بر اساس نیاز شهر ابهر به خدمات درمانی با یکی از پزشکان متخصص وارد گفت‌وگو شدیم و طرح را آماده کردند و قرار است یک کلینیک کم‌نظیر در هفت طبقه ساخته شود.