تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اقتصاد سلامت
لینک : econews.ir/5x3796592
شناسه : 3796592
تاریخ :
چطور روز بهتری داشته باشیم؟ اقتصاد ایران: یک روال مثبت صبحگاهی به عنوان بخشی ضروری از یک زندگی متعادل ظاهر می‌شود، اما به سادگی نیز می‌توانیم پس از بیدار شدن به کارهایی عادت کنیم که سلامت ما را به خطر می‌اندازند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، کارهایی که پس از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهیم می‌توانند به شدت بر خلق و خو و سلامت ما تأثیر بگذارند. یک روال مثبت صبحگاهی به عنوان بخشی ضروری از یک زندگی متعادل ظاهر می‌شود، اما به سادگی نیز می‌توانیم پس از بیدار شدن به کارهایی عادت کنیم که سلامت ما را به خطر می‌اندازند.

بیدار شدن از خواب

از زمانی که زنگ بیداری از خواب به صدا در می‌آید، اقدامات ما وضعیت روز را تعیین می‌کند مثلا اینکه روز خوبی خواهیم داشت یا روز کسالت بار خسته کننده‌ای را پشت سر خواهیم گذاشت. در این مطلب به اشتباه‌های رایج صبحگاهی که به طور بالقوه موفقیت روزانه شما را تضعیف می‌کنند، اشاره می‌کنیم.

هیدراتاسیون (آبرسانی) را نادیده نگیرید

صبح ها فرصت مناسبی برای تامین آب بدن پس از خواب است. آب کافی متابولیسم (سوخت و ساز) شما را شروع می‌کند و باعث حفظ تعادل مایعات بدن می‌شود و حتی به سلامت پوست کمک می‌کند. بدون آب ممکن است احساس تنبلی داشته باشید، سردرد را تجربه کنید یا خلق و خوی مثبت شما از بین برود.

به دنبال گوشی نروید

گوشی‌های هوشمند به ضمیمه‌های زندگی روزانه تبدیل شده‌اند، اما شروع روز با مرور ایمیل‌ها یا رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به افزایش استرس و کاهش بهره‌وری شود. قرار گرفتن در معرض نمایشگرها بودن اولین چیزی است که شما را غرق اطلاعات می‌کند، که بیشتر آن‌ها منفی یا اضطراب آور است. روز خود را با آرامش و شادابی شروع کنید نه اینکه خود را در عرصه دیجیتال گم کنید.

صبحانه را حذف نکنید

در واقع صبحانه به عنوان مهمترین وعده غذایی در روز عمل می‌کند. انرژی می‌دهد، به تمرکز کمک می‌کند و حتی می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند. با حذف صبحانه، بدن خود را از این فواید محروم می‌کنید و ممکن است بعدا در طول روز پرخوری کنید یا از کاهش انرژی رنج ببرید.

ورزش را نادیده نگیرید

گنجاندن ورزش در برنامه صبحگاهی می‌تواند سخت به نظر برسد، اما مزایای آن فراتر از سلامت جسمانی است. ورزش خلق و خو را تقویت می‌کند، متابولیسم را شروع می‌کند و تمرکز را افزایش می‌دهد. غفلت از ورزش صبحگاهی ممکن است باعث شود که شما احساس تنبلی و بی انگیزگی کنید.

از سلامت روان خود غافل شوید

همانطور که بدن به ورزش نیاز دارد، ذهن نیز به تمرین نیاز دارد. گنجاندن تمرین‌های تمرکز حواس یا مدیتیشن در برنامه صبحگاهی می‌تواند سلامت روان شما را تقویت کند و منجر به کاهش سطح استرس، تمرکز و خلق و خوی بهتر شود. ممکن است با نادیده گرفتن این شیوه‌ها، روز را با شرایطی آشفته آغاز کنید.

از تعیین اهداف برای روز خود غافل نشوید

روزهای موفق با یک برنامه شروع می شوند. تعیین اهداف برای روز شما جهت را فراهم می‌کند و منجر به افزایش بهره وری و رضایت می‌شود. وقتی این مرحله مهم را حذف می‌کنید، ممکن است احساس بی هدفی کنید و کمتر از آنچه می‌خواهید از روز خود به دست آورید.

دکمه دیرتر بیدار شدن را فشار ندهید

گرفتن ده دقیقه خواب اضافی ممکن است وسوسه انگیز به نظر برسد، اما زدن دکمه چرت زدن، چرخه خواب شما را مختل می‌کند و منجر به گیجی می‌شود. چرت زدن مداوم ممکن است برنامه خواب شما را مختل کند و به خواب رفتن و بیدار شدن در زمان‌های دلخواه سخت تر شود.

روز خود را با عجله شروع نکنید

شروع روزتان با فعالیت‌های پرشتاب می‌تواند سطح استرس را افزایش دهد و باعث شود شما احساس گیجی و سرگردانی کنید. یک روال صبحگاهی آرام و بدون عجله باعث ایجاد حس آرامش و کنترل می شود و به شما کمک می‌کند تا مصمم تر روز خود را شروع کنید.

از نظافت شخصی غافل نشوید

نظافت شخصی به عنوان نوعی مراقبت از خود عمل می‌کند و عزت نفس و اعتماد به نفس را افزایش می دهد. با نادیده گرفتن این جنبه از برنامه صبحگاهی خود، ممکن است در طول روز احساس نامرتبی و اعتماد به نفس کمتری داشته باشید.

نور خورشید را نادیده نگیرید

نور خورشید فقط به بیدار شدن شما کمک نمی‌کند. در تنظیم خلق و خو و سنتز ویتامین D ضروری است. در خانه ماندن بدون قرار گرفتن در معرض نور طبیعی، ممکن است احساس بی حالی بیشتری به شما دهد و حتی ممکن است شما را با خطر کمبود ویتامین D مواجه کند.

عزیزان خود را ببینید

شروع روز با برقراری ارتباط با عزیزان، حتی برای چند دقیقه، می‌تواند روحیه شما را تقویت کند. اگر به طور مداوم این ارتباطات را دور بزنید، در خطر انزوا یا قطع ارتباط قرار خواهید گرفت.

از وضعیت بدن خود غافل نشوید

رسیدگی نکردن به وضعیت بدن خود پس از بیدار شدن می‌تواند منجر به ناراحتی، درد و مشکلات سلامتی طولانی مدت شود. به یاد داشته باشید که صاف بایستید و با هوشیاری حرکت کنید.