تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : اجتماعی
لینک : econews.ir/5x3796522
شناسه : 3796522
تاریخ :
"سید حسن نصرالله" خاری در چشم رژیم اشغالگر قدس بود اقتصاد ایران: رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان؛ شهید سید حسن نصرالله، پیام‌های تسلیت صادر کردند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، رئیس شورای اسلامی شهر تهران و شهردار تهران در پی شهادت دبیرکل حزب‌الله لبنان؛ شهید سید حسن نصرالله، پیام‌های تسلیت صادر کردند.

متن پیام تسلیت مهدی چمران؛ رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پی شهادت سید حسن نصرالله به شرح زیر است:

انالله و انا الیه راجعون

خبر شهادت سید مقاومت، روحانی وارسته، رهرو مکتب امام حسین(ع) و فرمانده دلاور سپاه اسلام، جناب سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان فوق تاسف و تاثر است؛ این مجاهد بزرگ و عالم بابصیرت و شجاع، عمری را در راه مبارزه حق علیه باطل و دفاع از آرمان فلسطین و محور مقاومت سپری کرد و چند دهه این نهضت عظیم را رهبری کرد و در نهایت به آرزوی دیرینه اش که شهادت فی سبیل الله بود رسید و به خیل عظیم شهدا پیوست.

شخصیت وارسته، روحیه دلاوری و آزادگی و بصیرت کم‌نظیر این مرد بزرگ، خاری در چشم دشمنان به ویژه جانیان رژیم اشغالگر قدس بود و قریب به 30 سال، علاوه بر ایستادگی و دفاع در برابر رژیم منحوس صهیونیستی، شاگردان و رهروانی را پرورش داد که بی شک راه و منش او را ادامه خواهند داد.

این شهید بزرگوار، از رهبران اصلی جنبش مقاومت و آرمان فلسطین بود که از سنین جوانی در منطقه بازویه لبنان با همکاری و همراهی با امام موسی صدر و شهید مصطفی چمران و دیگر همرزمانش، منش و مرام مبارزه را تمرین کرد و تا پایان عمر، در این راه ثابت قدم و استوار بود.

جنایات وحشیانه رژیم اشغالگر قدس در ترور فرماندهان حزب الله و تجاوز نظامی به لبنان، در سایه سکوت جامعه جهانی و حامیان غربی، به ویژه آمریکا بار دیگر چهره‌های دروغگوی این کشورها را در حمایت از حقوق بشر، قانون، اخلاق و انسانیت برملا کرد. آدم کشان اسرائیلی و حامیان جلادش بدانند که جوانان مبارز مسلمان انتقام این جنایت بزرگ و نابخشودنی را خواهند گرفت و آرمان فلسطین بزرگ و نابودی اسرائیل به حول و قوه الهی به ثمر خواهد نشست.

شهادت این مرد بزرگ و صالح را به محضر صاحب الزمان حضرت مهدی(عج)، نایب برحقش مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی)، آحاد مسلمانان جهان و همه آزادیخواهان مدافع آرمان فلسطین مظلوم، تبریک و تسلیت عرض می نمایم و امیدوارم همه مسلمانان جهان در سایه وحدت، انسجام و همبستگی و لطف الهی، این غده سرطانی را از صفحه تاریخ محو نمایند.

پیام تسلیت شهردار تهران

به گزارش تسنیم، متن پیام تسلیت علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پی شهادت سید حسن نصرالله به شرح زیر است:

بسم رب‌الشهدا و الصدیقین

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل‌الله أمواتاً بل أحیاءٌ عند ربهم یرزقون

نخست وزیر قاتل رژیم جعلی و کودک‌کش در حالی که در سازمان ملل، به صندلی های خالی اجلاس لبخند می‌زد، نقشه شهادت سرو رعنای مقاومت را نهایی و سگ‌های هار خود را به سوی بیروت قهرمان راهی کرد و در هجوم سیاه و ناجوانمردانه بمب‌های آمریکایی، خطای تاریخی بزرگ خود را رقم زد تا حیات جاودانی دبیرکل نستوه حزب الله لبنان را رقم زند.

شهادت اسوه مقاومت، مجاهد فرزانه و رزمنده دلاور، آیت‌الله شهید، سید حسن نصرالله را به محضر امام عصر حضرت بقیة‌الله الاعظم(عج)، ولی‌امر مسلمین جهان حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای، حزب‌الله سرافراز، رزمندگان محور مقاومت، امت اسلامی و همه آزادگان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌کنم.

بی‌تردید بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن حزب‌الله است و نجات و فلاح ملل اسلامی، در مقاومت و ادامه راه شهیدانی است که دفع فتنه و رفع خطر غده سرطانی منطقه را با نثار خون مطهر خویش دنبال کردند.

اینک که رهبر عظیم‌الشان انقلاب اسلامی، ایستادگی در کنار ملت مظلوم لبنان و دفاع از آرمان مقدس فلسطین را بر آحاد مسلمین واجب نموده، با لبیک به ندای خمینی زمان، رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث را با دل و جان پذیرا می‌شویم و در طریق قدس، تا تنبیه صهیونست‌های کوردل و ابله و نیز اذناب شیطان بزرگ، با توکل به خداوند متعال و استعانت از ارواح شهدای انتفاضه و طوفان‌الاقصی گام بر می‌داریم و تا پشیمانی دشمن از پای نخواهیم نشست.

انتهای پیام/