تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : چهره ها
لینک : econews.ir/5x3796442
شناسه : 3796442
تاریخ :
آستین: در حین عملیات ترور رهبر حزب‌الله با گالانت صحبت کردم! اقتصاد ایران: وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور زمانی از عملیات منجر به ترور دبیرکل حزب‌الله لبنان مطلع شد که عملیات در جریان بود!

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا با تکذیب اطلاع پنتاگون از عملیات منجر به ترور سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان به دست رژیم صهیونیستی، مدعی شد که واشنگتن هنگامی از این حمله مطلع شد که عملیات آغاز شده بود!

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز جمعه مدعی شد که این کشور در حملات هوایی اسرائیل مشارکت و اطلاعی از آن نداشته است؛ حمله‌ای که حزب‌الله لبنان دیروز تایید کرد که در جریان آن سیدحسن نصرالله به شهادت رسیده است.

و حالا آستین مدعی شده که او نیز هیچ هشدار قبلی دریافت نکرده و صرفاً زمانی که عملیات در جریان بوده، با وزیر جنگ رژیم صهیونیستی صحبت کرده است!

آستین روز جمعه از ارائه ارزیابی درباره حمله رژیم صهیونیستی خودداری کرد و گفت که دوباره با یوآف گالانت، وزیر جنگ اسرائیل «به زودی» صحبت خواهد کرد.

وی به محض فرود در پایگاه «اندروز» در خارج از واشنگتن مدعی شد: هیچ اطلاع قبلی نداشتیم. تماسم با گالانت، حین انجام عملیات برقرار شد (!)

پیشتر سابرینا سینگ، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا مدعی شد که این کشور از حمله رژیم صهیونیستی به ضاحیه جنوبی بیروت بی‌خبر بوده و در آن مشارکت نداشته است.

ادعای آمریکا درباره عدم مداخله یا اطلاع از حمله رژیم صهیونیستی، در حالی است که بایدن دیروز در واکنش به حمله تروریستی منجر به شهادت دبیرکل حزب‌الله، مدعی شد که ترور سید حسن نصرالله «عدالت را برای قربانیان از جمله هزاران آمریکایی، اسرائیلی و لبنانی به ارمغان آورد»!