تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796348
شناسه : 3796348
تاریخ :
پیش‌بینی وزش باد رگبار باران و مواج شدن دریا برای هرمزگان اقتصاد ایران: بندرعباس- کارشناس هواشناسی استان هرمزگان گفت: برای امروز تشدید ناپایداری دریایی و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان، تداوم ناپایداری جوی مورد انتظار است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرگزاری مهر، مرضیه سی‌سی پور با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان گفت: در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب در ارتفاعات و برخی نقاط مستعد استان رشد ابر و رگبار باران و رعد و برق گاهی تند باد لحظه‌ای و خیزش گردوخاک مورد انتظار است.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود؛ ساعات بعداز ظهر تا اوایل شب در برخی نقاط ساحلی و دریایی نیز احتمال رگبار پراکنده باران و رعد و برق همراه با تندباد لحظه‌ای گاهی گردوخاک دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: برای امروز دریای عمان، تنگه هرمز و نقاطی از شرق خلیج فارس، با وزش باد شدید جنوب شرقی مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان گاهی به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و بیشینه ارتفاع امواج گاهی به بیش از ۱۵۰ سانتی‌متر خواهد رسید.

سی‌سی پور تاکید کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناورها صورت بپذیرد.

وی خاطرنشان کرد: ناپایداری جوی و دریایی تا روز سه شنبه در استان تداوم خواهد داشت و به لحاظ دمایی برای امروز کاهش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه مورد انتظار است.