تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796284
شناسه : 3796284
تاریخ :
عقب ماندگی‌های شهر بوشهر رفع شود/ لزوم اجرای پروژه‌های بزرگ اقتصاد ایران: بوشهر- مرکز استان بوشهر از نظر زیرساخت‌های شهری با مشکلات و کمبودهای فراوانی روبرو است که باید برای رفع چالش‌ها و جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته پروژه‌های بزرگ و متعددی در شهر اجرا شود.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: استان بوشهر میزبان صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی اتمی، بنادر و گمرکات، پایانه‌های نفتی و.. است و در عرصه‌های مختلف اقتصادی دارای ظرفیت‌های بزرگی است که لقب پایتخت انرژی و قطب اقتصادی کشور را به خود اختصاص داده است.

شهر بوشهر به عنوان مرکز استان از لحاظ زیرساخت‌ها شهری با مشکلات و کمبودهای فراوان است و از گذشته تاکنون آنگونه که باید به این مرکز استان رسیدگی نشده است تا اکنون شاهد عقب ماندگی‌های فراوانی در سطح شهر باشیم.

بسیاری از پروژه‌های شهری با تاخیر فراوان در اجرا روبرو بوده که هم باعث نارضایتی شهروندان شده و هم اینکه زمان‌بر شدن این پروژه‌ها هزینه‌های بیشتری را به شهر و استان تحمیل کرده است.

طی سال‌های گذشته پروژه‌هایی در سطح شهر اجرایی شده ولی این پروژه‌ها متناسب با نیازها نبوده و برای اینکه این عقب ماندگی‌ها جبران شود، باید با همراهی و همکاری همه نهادها، پروژه‌های بزرگی در سطح شهر اجرا شود.

جبران عقب‌ماندگی‌های گذشته

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بوشهر از گذشته‌های دور تاکنون به خوبی مورد توجه قرار نگرفته و به بندر بوشهر به عنوان‌مرکز استان نگاه ویژه ای نشده است.

وحید نیک‌روش به عقب افتادگی های شهر بوشهر در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: بسیاری از محلات شهر از جمله محلات قدیمی این شهر با مسائل و چالش‌های فراوانی روبرو هستند.

بندر بوشهر به عنوان‌مرکز استان نگاه ویژه ای نشده و هر نقطه شهر بوشهر مشکلات، چالش ها و گرفتاری‌های مخصوص خود را دارد وی بهبود وضعیت محلات قدیمی شهر و جبران عقب ماندگی‌ها را یکی از اولویت‌های شورای شهر بوشهر عنوان کرد و ادامه داد: یکی از برنامه‌ها و اقدامات در این زمینه، اولویت بندی مسائل عمرانی، فضای سبز، خدمات شهری و املاک و… بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر با بیان اینکه هر نقطه شهر بوشهر مشکلات، چالش ها و گرفتاری‌های مخصوص خود را دارد تاکید کرد: در گذشته اقدامات برای رفع این کمبودها صورت گرفته ولی تغییر محسوسی در این زمینه را شاهد نبوده‌ایم.

وی به برخی از اقدامات صورت گرفته برای رفع کمبودها و مشکلات اشاره و بیان کرد: طی سه سال گذشته ۲۷۱ هزار متر مربع کوچه ها و معابر شهر بوشهر آسفالت شده است.

نیک‌روش با اشاره به آسفالت ۳۲۰ کوچه در منطقه یک و دو شهر بوشهر خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد کوچه ها آسفالت و روکش شده و نوسازی آسفالت خیابان‌های اصلی شهر بوشهر در برنامه سال جاری پیش بینی شده است.

وی با اشاره به جهش اعتباری مناسب در شهر بوشهر طی سال جاری افزود: بودجه شهرداری بوشهر از سال ۱۴۰۰ تا امسال از ۳۰۰ میلیارد تومان به هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان رسیده است. این اعتبارات پاسخگوی نیازها و رفع همه مشکلات شهر نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر از تکمیل ۹۰ درصد پروژه های نیمه تمام در این دوره شورای شهر خبر داد و گفت: توسعه فضای سبز، بهبود وضعیت معابر و گذرها، احداث پارک‌ها در محلات مختلف و… از اقدامات خوب برای توسعه شهری بوشهر بوده است.

عقب ماندگی‌های شهر بوشهر رفع شود/ لزوم اجرای پروژه‌های بزرگ

اجرای پروژه‌های بزرگ در بوشهر

شهردار بوشهر نیز از تلاش جدی برای توسعه شهر بوشهر و جبران عقب ماندگی‌های گذشته خبر داد و اظهار کرد: طی سه سال اخیر گام‌های بزرگی برای عمران و توسعه شهر بوشهر برداشته‌ایم و طرح‌های متعددی در سطح شهر اجرا شده است.

حسین حیدری خواستار همکاری بیشتر اداره‌کل راه و شهرسازی در حل مشکلات شهری شد و ادامه داد: اجرای پروژه‌های بزرگ برای شهر نیازمند هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف است اما متاسفانه عدم همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی باعث اخلال در امور مدیریت شهری شده‌است.