تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3796013
شناسه : 3796013
تاریخ :
مردم از عدم پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج ناراضی هستند اقتصاد ایران: ارومیه - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: از نارضایتی های مردم از عدم پرداخت تسهیلات برای فرزند آوری و ازدواج است که لازم است نهادهای مربوطه به این موضوع توجه داشته باشند.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی بعد از ظهر شنبه در جلسه ستاد جمعیت، خانواده و جوانی جمعیت آذربایجان غربی اظهار کرد: یکی از نارضایتی های مردم از عدم پرداخت تسهیلات برای فرزند آوری و ازدواج است که لازم است نهادهای مربوطه به این موضوع توجه داشته و راه دریافت تسهیلات را برای مردم هموار کرده و زمینه رغبت مردم به مقوله جمعیت را فراهم کنند.

وی بر لزوم فرهنگ سازی برای ارتقای شاخص فرزندآوری گفت: در این راستا باید همه نهادهای مسئول، برنامه ریزی کرده و در کنار مشوق های مالی، موضوع ایجاد فرهنگ خانواده با اعضای بیشتر تبلیغ شود.

ابراهیمی افزود: هنوز در ارومیه برخی تابلوها با مضامین تک فرزندی همچنان باقی مانده است که حداقل این تابلو ها را جمع آوری کرده و به جای آن فرزند بیشتر و زندگی بهتر تبلیغ شود.

وی با بیان اینکه مقوله جمعیت و فرزند آوری در فضای مجازی به شیوه های مختلف ترویج و تبلیغ شود تامردم نسبت به این موضوع آگاه شوند، افزود: بر روی کاغذ گزارش های خوبی داده می شود اما وقتی راستی آزمایی می کنیم، می بینیم در عمل اقدامی صورت نگرفته است.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: اگرچه تسهیلات و مسکن نیازی برای فرزندآوری است اما در جایی دیگر وقتی بررسی می شود، می بینیم بسیاری از افرادی که فرزند ندارند یا ازدواج نکرده اند، مشکل اقتصادی ندارند بنابراین دراین خصوص آموزش و پرورش و نهادهای دیگر فرهنگ سازی و آگاه سازی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه مشوق هایی چون تسهیلات بانکی و مسکن توسط مسکن و شهرسازی در قالب طرح ملی مسکن پیش می رود، اضافه کرد: اما دراین میان شرایط متقاضیان آنها که به موضوع فرزند آوری توجه کرده اند در نظر گرفته شود و طوری باشد که در اول زندگی بتوانند تسهیلات مورد نیاز خود را تامین کنند و به عبارتی شرایط برای افراد تسهیل شود.