تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3795961
شناسه : 3795961
تاریخ :
عراقچی: بی عملی شورای امنیت بخاطر کارشکنی آمریکاست اقتصاد ایران: سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه در گفتگو با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که بی عملی شورای امنیت به دلیل کارشکنی آمریکا است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، عراقچی در شبکه ایکس در خصوص دیدار‌ با دبیرکل سازمان ملل متحد نوشت: در گفتگو با دبیرکل سازمان ملل تاکید کردم که بی عملی شورای امنیت سازمان ملل به دلیل کارشکنی آمریکا و دیگر حامیان غربی اسرائیل دلیل عمده استمرار جنایت ها و ماجراجویی های رژیم نامشروع صهیونیستی است. 

وزیر امور خارجه تاکید کرد: با وجود این، مسئولیت قانونی و اخلاقی دبیرکل اقتضا می کند که صدای جامعه بین المللی علیه تجاوزگری و نسل کشی باشد و از اختیارات خود طبق منشور ملل متحد برای بسیج جامعه جهانی جهت اقدام موثر برای مقابله با تجاوزگری رژیم استفاده کند. 

وی در این پیام در حساب ایکس عنوان کرد: به دبیرکل یادآوری کردم که آمریکا شریک قطعی جنایات اسرائیل در غزه و لبنان است کمااینکه سید مقاومت نیز با سلاح سنگرشکن 5000 پوندی اهدایی آمریکا مورد هدف قرار گرفته و به شهادت رسید. 

عراقچی در پایان اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از امنیت و منافع حیاتی خود و مقابله با شرارت رژیم صهیونیستی مصمم است. ایران در کنار لبنان است.

انتهای پیام/