تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : بین الملل
لینک : econews.ir/5x3795960
شناسه : 3795960
تاریخ :
ایران و چین همکاری‌های بین‌المللی خود را گسترش داده‌اند اقتصاد ایران: معاون دیپلماسی اقتصادی سابق وزارت امور خارجه با تاکید بر این که ایران و چین فصل جدیدی از تعاملات در غالب مشارکت راهبردی را دنبال می‌کنند، اظهار داشت: با عبور از تحولات پی در پی به ویژه تداوم بحران در غزه ضرورت رایزنی مقامات دو کشور وجود دارد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

- اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید رسول مهاجر دیپلمات  طی سخنانی در مراسم 75 مین سالگرد تاسیس جمهوری خلق چین اظهار داشت: جشن روز ملی فرصت مغتنمی برای ارائه دستاوردها و مسیر پیش روی یک ملت است و فرصت های همکاری بیشتر را یادآوری می کند.

وی افزود: چین در 75 سال گذشته دستاوردهای سترگ و محکمی کسب کرده که منافع بسیاری برای ملت خود و جامعه جهانی  بدست آورده است، یک کمربند-یک جاده، امنیت جهانی، توسعه و تمدن جهانی از موضوعاتی است که به آن ها پرداخته شده و به همکاری برد- برد در عرصه جهانی کمک شایانی کرده است.

مهاجر همچنین بیان کرد: خرسندم دستاوردهای اخیر درعرصه های عملی و حفاظت از محیط زیست و بهره برداری از انرژی های تجدید پذیرافق های روشنی را نمایان می سازد.
این مقام وزارت خارجه همچنین بیان کرد: روابط ایران و چین به عنوان دو تمدن کهن در غرب و شرق با پشتوانه دوستی تاریخی طی سده های گذشته مستحکم است و در سال های اخیر نیز  دو شریک کهن آسیایی با تکیه بر ریشه های ارزشی مشترک و فصل جدیدی از تعاملات راهبردی در غالب مشارکت راهبردی را ادامه می دهند.

مهاجر خاطرنشان کرد: اکنون رسالت و فرصت تاریخی برای ایران و چین است که براساس اهداف و منافع مشترک پیش بروند، همچنین اراده رهبران دو کشور به ارتقاء سطح مناسبات صرف نظر از تعاملات بین المللی آینده مشترکی را رقم می زند و چشم اندازهای روشنی برای دوستی ترسیم می کند.

این دیپلمات کشورمان همچنین اظهار کرد: ایران و چین دو همسایه تمدنی همکاری های بین المللی خود را گسترش داده اند و در حال حاضر با عبور از تحولات پی در پی به ویژه تداوم بحران در غزه ضرورت رایزنی مقامات دو کشور را دو چندان می کند.

مهاجر در ادامه با اشاره به تبادل هیات های عالی رتبه سیاسی، اقتصادی، زیست محیطی، گردشگری و علمی و آموزشی دو کشور گفت: تبادل هیات ها در کنار  مشورت های مستمر در راستای اهداف مشترک و برنامه 25 ساله انجام شده و امیدواریم با سرعت بیشتر در دولت دکتر پزشکیان پی گیری شود.

وی در پایان ابراز عقیده کرد؛ دوستی دیرینه و دیر پای دو ملت که در آزمون زمانه سربلند بیرون آمده به روابط عمیق و پایدار مبدل شود.

انتهای پیام/