تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : فناوری
لینک : econews.ir/5x3795915
شناسه : 3795915
تاریخ :
دلال‌ها قیمت مدل خاکستری و محدود PS5 Pro را به بیش‌ از ۳ هزار دلار رساندند اقتصاد ایران: ظاهراً پلی‌ استیشن ۵ پرو مخصوصاً در نسخه‌ی تولید محدود آن به بازیچه‌ی دست دلالان برای کسب سود تبدیل شده است.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

اوایل این ماه، سونی پلی‌استیشن ۵ پرو و نسخه‌ی تولید محدود 30th Anniversary خود را معرفی کرد که اکنون برای پیش‌سفارش‌ در وب‌سایت سونی دردسترس است. پلی‌استیشن ۵ پرو پرو از ۷ نوامبر (۱۷ آبان) با قیمت ۷۰۰ دلار و نسخه‌ی تولید محدود از ۲۱ نوامبر (۱ آذر) با قیمت ۱,۰۰۰ دلار دردسترس خواهد بود و تنها ۱۲٬۳۰۰ عدد از آن عرضه می‌شود.

به‌گزارش Tom's Hardware، با اینکه هنوز بیش از یک ماه تا تاریخ عرضه‌ی جدیدترین کنسول بازی سونی فاصله داریم، جست‌وجویی سریع در فروشگاه eBay نشان می‌دهد که دلال‌ها آگهی‌هایی با عناوین پیش‌فروش یا پیش‌سفارش تأیید‌شده‌ی پلی استیشن ۵ پرو بارگذاری کرده‌اند.

آگهی ۳۰۰۰ دلاری دلالان برای نسخه‌ی تولید محدود پلی استیشن ۵ پرو
Tom's Hardware

PS5 پرو در پلتفرم فروش‌ آنلاین با قیمت حدود ۱,۰۰۰ دلار فروخته می‌شود (تقریباً ۴۳ درصد بیشتر از قیمت سونی)؛ اما قیمت‌گذاری برای نسخه‌ی تولید محدود این کنسول حتی بیشتر است. اکثر آگهی‌های قیمت ۳,۰۰۰ دلاری را برای فروش این کنسول پیشنهاد داده‌اند و حتی آگهی‌های با قیمت تعجب‌آور ۱۲٬۳۰۰ دلاری نیز دیده می‌شود.

دلالی پیش‌آمده برای پلی‌استیشن ۵ پرو یادآوری فروش پلی‌استیشن ۵ و پردازنده‌های گرافیکی سری RTX 3000 در اوج همه‌گیری کرونا در سال ۲۰۲۰ هستند. سونی پیش‌خرید کنسول جدید خود را به فروش یک عدد برای هر کاربر محدود کرده است؛ اما ظاهراً دلال‌ها روش‌هایی را برای دور‌زدن این محدودیت پیدا کرده‌اند تا از مصرف‌کننده‌ی اصلی پول بیشتری به جیب بزنند.

مقالات مرتبط
  • پلی استیشن ۵ پرو دیسک درایو ندارد!
  • پلی استیشن ۵ پرو رونمایی شد؛ پرقدرت‌تر، پیشرفته‌تر و گران‌تر از PS5

سونی می‌تواند با افزایش تولید و عرضه‌ی کنسول جدید خود بساط دلالی افراد سودجو را جمع کند؛ اما نسخه‌ی تولید محدود این کنسول به‌دلیل‌ تعداد عرضه‌ی محدود به احتمال زیاد به محصولی سود‌آور برای دلالان تبدیل خواهد شد.