تنظیمات
تصویر
مشخصات خبر
اندازه فونت :
چاپ خبر
شاخه : استان‌ها
لینک : econews.ir/5x3795910
شناسه : 3795910
تاریخ :
مرمت پل لاتیدان با مشارکت صنایع انجام شود اقتصاد ایران: بندرعباس- نماینده مردم بندرعباس، حاجی‌آباد، قشم، خمیر و ابوموسی در مجلس شورای اسلامی خواستار مرمت پل لاتیدان با مشارکت صنایع استان شد.

ﺑﻪ ﮔﺰارش ﺧﺒﺮﮔﺰاری اﻗﺘﺼﺎداﯾﺮان

به گزارش خبرنگار مهر، احمد مرادی عصر شنبه در نشست بررسی طرح احیا و بازسازی پل تاریخی لاتیدان، اظهار کرد: پل لاتیدان یک اثر تاریخی بی‌نظیر در کشور است و اگر این اثر در استان‌های دیگری بود قطعاً اوضاع و احوال آن امروز به شکل دیگری بود.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های خوب و تعاملاتی که در استان هرمزگان وجود دارد حیف است در این دوره توجهی به این اثر تاریخی نشود چرا که ما مسؤولیت شرعی و قانونی برای رسیدگی به این آثار داریم و باید به آن توجه کنیم.

مرادی بیان کرد: پیش تر از وزیر پیشین میراث فرهنگی طرح سوالی در رابطه با پل لاتیدان داشتیم و در هفته‌های گذشته نیز بازدیدی از پل انجام دادیم و پیشنهاد داریم که اگر جاده دسترسی به این پل را تکمیل کنیم این پل حد وسط چندین روستا قرار خواهد گرفت و می‌تواند در آبادانی روستاها نیز نقش آفرین باشد.

نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر جاده دسترسی این پل را اداره کل راهداری با مشارکت اداره کل میراث‌فرهنگی احداث کنند می‌توانیم هر چند دهنه از این پل را به یکی از بنگاه‌های اقتصادی استان بسپاریم تا ظرف چند سال آینده این پل از شرایط فعلی نجات پیدا کند.

وی عنوان کرد: در حاشیه این پل تاریخی به ازای هر ۱۰ کیلومتر کاروانسراهایی وجود دارد که با احیای پل لاتیدان، پهنه بزرگ گردشگری در استان هرمزگان ایجاد خواهد شد و زمینه برای ورود سرمایه‌گذاران نیز مهیا خواهد شد.